نمایندگان مذاهب الهی در چهاردهمین اجلاس پیرغلامان؛

بندرعباس میزبان پیرغلامان حسینی خواهد بود

رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما گفت: خادم ، خادمان سیدالشهداء بودن افتخار بسیج رسانه ملی است.
کد خبر: ۹۴۳۷۶۱
بندرعباس میزبان پیرغلامان حسینی خواهد بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نشست خبری چهاردهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان اباعبدالله حسین(ع) درمرکز بسیج سازمان صداوسیما برگزار شد که ابتدا علی فروغی اصل رئیس مرکز بسیج رسانه ملی با بیان این مطلب که تأکید ما در این اجلاس بر وحدت همه مسلمانان جهان است افزود: بسیج رسانه افتخار می‌کند که خادمی پیرغلامان وخادمان سیدالشهداء را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه چهاردهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان ابا عبدالحسین(ع) از 6 تا نهم مهرماه در شهر بندرعباس در استان هرمزگان برگزار خواهد شد گفت: امیدواریم که به کمک و مساعدت همه نهادها و ارگان‌های دست‌اندرکار و رسانه‌ها، اجلاس چهاردهم به نحو احسن برگزار و پیام این اجلاس که همان وحدت است به مسلمانان سراسر جهان رسانده شود.

رئیس چهاردهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان سیدالشهداء با بیان این مطلب که امسال گام‌های نوینی برای برگزاری اجلاس چهاردهم برداشته شده است گفت: مهم‌ترین تکیه‌گاه انقلاب اسلامی ایران نگاه ویژه به تاسوعا و عاشورای حسینی و توجه به رسالت ابا عبدالله حسین (ع) است و به همین خاطر این اجلاس امسال بسیار متفاوت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

فروغی اصل گفت: امسال برنامه‌های متفاوت و تازه‌ای در اجلاس خواهیم داشت که حدود 650 نفر از میهمان داخلی و خارجی از کشورهای اروپا، آسیا و آفریقا در اجلاس چهاردهم حضور خواهند داشت و قریب به 150 نفر نیز از مناطق مختلف استان هرمزگان از میهمانان ویژه این اجلاس هستند .

وی با تأکید به اینکه یکی از ویژگی‌های اجلاس چهاردهم تجلیل از مداحان اهل تسنن استان هرمزگان است گفت: اجلاس پیرغلامان یک کار ملی است و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها با همکاری و همگامی مردمی در آن مشارکت دارند.

استان هرمزگان آماده ارائه خدمت به خادمان سید الشهدا(ع)

بهروز اکرمی معاون سیاسی امینیت و اجتماعی استان هرمزگان نیز در نشست خبری چهاردهیمن اجلاس پیرغلامان و خادمان سیدالشهداء با اشاره به اینکه پیش از 10 کمیته برای برگزاری این اجلاس تاکتون نشست‌های مختلفی را برگزار کرده‌اند و بیشتر کارهای اسکان، رفاهی، اداری، امینتی و تدارکاتی به سرانجام رسیده است گفت: استان هرمزگان آمادگی کامل برای برگزاری اجلاس چهاردهم را دارد و ما میزبان بیش از 800 نفر از میهمان داخلی و خارجی هستیم.

وی خاطر نشان کرد : استان هرمزگان با توجه به ارادت خاص مردمانش به ائمه اطهار به‌ویژه سیدالشهداء (ع) فرهنگ و سنت اصیل عزاداری متنوعی در مناطق مختلف برگزار می‌کند. وی خاطر نشان کرد: امسال در چهاردهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان سید الشهداء، دو اثر ملی سینه زنی و علم‌گردانی ثبت ملی خواهند شد و تمبر ملی این اجلاس رونمایی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه اهل تسنن هرمزگان ارادت ویژه‌ای به اباعبدالله الحسین(ع) و خاندان پاکش دارند گفت: مردمان اهل تسنن و تشیع استان هرمزگان در ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با هم و در کنار هم به عزاداری می‌پردازند و در واقع پیام وحدت را به همه مسلمانان دنیا می‌رسانند.

تجلیل از 60 مداح و پیر غلام

مهدی دهقان‌نیری دبیر چهاردهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان سید‌الشهداء (ع) هم در این نشست خبری ضمن قدردانی از تلاش‌های و مساعدت‌های استانداری هرمزگان در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این اجلاس به تشریح اهداف و برنامه‌های اجلاس چهاردهم در بندرعباس اشاره کرد و افزود: امسال اجلاس چهارم پیر غلامان و خادمان سیدالشهداء(ع) با دو هدف "هیات‌های حسینی-دانشگاه معرفت دینی" و " "ادیان آسمانی" به استقبال این اجلاس رفته است.

وی با بیان این مطلب که در چهاردهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان سیدالشهداء(ع) 35 میهمان خارجی حضور خواهند داشت گفت: یازده نفر آنها اسقف‌های خام خام، موبد و نماینده پاپ در اروپا هستند.

دهقان نیری گفت: غبارروبی از حرم مطهر سیدمظفر هرمزگان در روز مراسم افتتاحیه، رونمایی از ارکستر سمفونیک کاروان عشق مرکز بسیج صداوسیما و تجلیل برگزیدگان مسابقه مستند از دیگر برنامه‌های اجلاس چهاردهم در بندرعباس خواهد بود.

دبیر چهاردهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان سیدالشهداء(ع) همچنین با اعلام این مطلب که تاکنون 110 اثر رادیویی و تلویزیونی به دبیرخانه اجلاس رسیده است افزود: به 5 نفر از برگزیدگان آثار رادیویی و 5 نفر از برگزیدگان آثار تلویزیون سفر به عتبات عالیات به عنوان جایزه اهداء می‌شود.

دهقان نیری افزود: تجلیل مداحان شهید و خانواده‌های آنها، مداحان نوجوان و جوان از دیگر برنامه های این اجلاس خواهد بود .

دهقان نیری همچنین گفت: در روز پایان اجلاس از یک مداح فوت شده و 15 پیر غلام داخلی و نیز 15 مداح و کارشناس حسینی خارجی تجلیل می‌‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها