یک سرکرده گروه جدایی‌طلب و مخالف در غرب ایران با اذعان به این که غرب به آن‌ها آموزش نظامی می‌دهد، مدعی شد: این آموزش‌ها بخشی از برنامه‌های بین‌المللی برای مقابله با داعش است.
کد خبر: ۹۴۳۲۶۸
آموزش نظامی مخالفان ایران توسط آمریکا در اقلیم کردستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حسین یزدان‌پناه، سرکرده گروه تروریستی حزب آزادی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اذعان کرد: مشاوران اروپایی و آمریکایی به عنوان بخشی از برنامه‌های بین‌المللی برای حمایت از کردها در مبارزه علیه داعش در عراق به آن‌ها آموزش‌های نظامی و نحوه صورت دادن انفجار را یاد می‌دهند.

این گروه جدایی‌طلب، یکی از چندین گروه در کردستان در ایران است که در سال جاری قصد انجام چند حمله در داخل ایران را داشت که نیروهای امنیتی این کشور با آن مقابله کردند. این گروه به طور هم‌زمان در منطقه کردستان عراق در مرزهای شمالی این کشور با داعش مبارزه می‌کند.

حسین یزدان‌پناه با ادعای این که غرب در چارچوب مبارزات علیه داعش به آن‌ها آموزش ‌نظامی داده است، گفت:‌ با این حال حزب آزادی کردستان (با نام انحصاری پاک در زبان کردی) به حملات خود در ایران و تلاش‌ها علیه دولت ایران ادامه خواهد داد. گروه ما در سال جاری به تنهایی شش حمله را در داخل ایران ترتیب داد.

این در حالی است که رییس منطقه اقلیم کردستان عراق از تمام کردها در خاک کشورش خواست تا از هر گونه حمله به ایران پرهیز و برنامه‌های خود را در این زمینه متوقف کنند.

سرکرده این گروه هم‌چنین گفت:‌ مشاوران آمریکایی در فاصله زمانی میان مارس و سپتامبر ۲۰۱۵ سه دوره آموزشی را برای سربازارن حزب برگزار کردند که در جریان آن چگونگی استفاده از سلاح و انجام انفجار آموزش داده شده است.

مقامات ارشد دفاعی آمریکا در پاسخ به سوال آسوشیتدپرس درباره این خبر گفته‌اند که نیروهای مردمی عراق را فقط برای مبارزه با داعش آموزش می‌دهند و مهمات لازم برای نبردهای قریب‌الوقوع را دریافت می‌کنند و بر همین اساس نامحتمل است که از مهمات آمریکایی برای دیگر درگیری‌ها استفاده کنند.

این مقامات که خواستند نام‌شان فاش نشود هم‌چنین گفته‌اند که اگر مشخص شود "پاک" از آموزش‌های پنتاگون برای حمله به اهدافی در ایران استفاده کرده باشد، معلوم نیست چه تصمیمی برای ادامه آموزش‌ها به این گروه گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مقامات ایران همواره به تقسیم گروه‌های تروریستی به تروریست خوب و بد توسط غرب انتقاد داشته و اعلام کرده‌اند سیاست‌های دوگانه غرب به‌خصوص آمریکا در این زمینه موجب جنگ و ناامنی در منطقه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها