یکی از دختران اسلام کریمف، رئیس جمهوری ازبکستان، گفته است که پدرش دچار سکته یا خونریزی مغزی شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.
کد خبر: ۹۳۸۹۴۰
رئیس جمهوری ازبکستان دچار خونریزی مغزی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بی بی سی، لاله کریمووا طلایووا در اینستاگرام نوشته است که نمی‌توان وضعیت جسمانی پدرش را پیش‌بینی کرد.

دولت ازبکستان با صدور بیانیه ای خبر داده که آقای کریمف برای معاینات پزشکی مدتی را در بیمارستان سپری خواهد کرد. قبلا هم در باره بیماری او گزارش‌هایی در دست بود ولی دولت هرگز بیانیه ای در باره وضع سلامت او انتشار نمی داد.

هرچند وضعیت سلامت اسلام کریمف "پایدار" ارزیابی شده، ولی بحث و گفت وگوها در فضای مجازی در باره این که چه کسی پس از درگذشت احتمالی او زمام امور در ازبکستان را به دست خواهد گرفت، داغ شده است.

اسلام کریمف که ۷۸ سال دارد، مدت‌ها قبل از فروپاشی اتحاد شوروی در سال ۱۹۸۹ به عنوان دبیر اول حزب کمونیست ازبکستان زمام امور در این کشور پرجمعیت آسیای میانه را در دست گرفت.

سال ۱۹۹۰ پارلمان ازبکستان او را به عنوان رئیس جمهور این کشور برگزید و سال ۱۹۹۱ در نخستین انتخابات ریاست جمهوری پس از کسب استقلال از اتحاد جماهیر شوروی رئیس جمهوری ازبکستان شد.

خبرهای مبنی بر بیماری آقای کریمف در حالی است که دولت ازبکستان به مراسم تجلیل از استقلال این کشور که اول سپتامبر دایر می شود، تدارک می بیند. آقای کریمف همه ساله در این مراسم شرکت و سخنرانی می کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
-
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
۰
۰
انسانهائی چون او مست قدرتند وهرگز فكر نمیكنند شتر روح القدس در خانه انان زانو خواهد زد واز انان دعوت خواهد شد كه به انان بپیوندد.
-ای نشسته تودر این خانه پرنقش وخیال خیز از این خانه برو رخت ببر هیچ مگو

نیازمندی ها