همه تراکتوری‌ها از گسترش حمایت می کنند

روزسخت پرسپولیس در تبریز

90 روز پس از برد پرگل پرسپولیسی‌ها در مقابل گسترش فولاد، برانکو و تیمش بار دیگر به تبریز آمده‌اند تا مقابل تیم فراز کمالوند صف‌آرایی کنند.
کد خبر: ۹۲۹۰۲۷

تقابل قبلی دو تیم در هفته بیست و نهم لیگ پانزدهم بود؛ جایی که پرسپولیسی‌ها به دنبال یک پیروزی پرگل بودند و گسترشی‌ها انگیزه چندانی نداشتند. آن بازی با برتری 4 بر 2 پرسپولیس به پایان رسید، اما گل دومی که تیم برانکو در دقیقه 86 خورد از شیرینی آن برد کاست، چراکه گل آوراژ این تیم را با استقلال خوزستان صدرنشین به 2 گل افزایش داد. گل آوراژی که در نهایت قهرمانی را از پرسپولیس گرفت.

حالا بعد از گذشت نزدیک به 3 ماه یک بار دیگر به مصاف هم می‌روند. دیداری با انگیزه‌های متفاوت نسبت به تقابل قبلی. پرسپولیس همچنان به دنبال صدرنشینی است. آنها به احتمال فراوان در صورت تکرار همان برد پرگل قبلی مقابل گسترش صدرنشین خواهند شد، اما میزبان، این بار همان تیم بی‌انگیزه اردیبهشت ماه نیست که نه به بالای جدول صعود می‌کرد و نه در خطر سقوط قرار داشت. گسترش که در فصل نقل‌وانتقالات بازیکنانی چون محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی، سامان نریمان جهان و لئوناردو پیمنتا را از دست داد، با جذب ستاره‌هایی چون فرناندو ده خسوس، محمدرضا خلعتبری و لوسیانو پریرا همچنان در ردیف تیم‌های خوب لیگ قرار دارد و می‌تواند هر حریفی را در خانه با مشکل مواجه کند. البته شروع لیگ برای آنها آن چیزی نبود که مدنظر فراز کمالوند باشد. دو تساوی خانگی بدون گل مقابل پیکان و ماشین سازی، فعلا خط تیره‌های زیادی را جلوی نام این تیم ایجاد کرده است؛ بدون برد، بدون باخت، بدون گل زده و بدون گل خورده.

در مقابل پرسپولیس از این خط تیره‌ها فقط یکی در خانه‌هایش دیده می‌شود. باید دید تیم برانکو که در بازی با فولاد با وجود برتری 90 دقیقه‌ای مقابل حریف، داشتن 16 موقعیت مسلم گلزنی و رد و بدل کردن بیش از 600 پاس نتوانست برنده از زمین خارج شود، این بار چگونه از موقعیت‌هایی که ایجاد می‌کند استفاده می‌کند؟

حمایت تراکتوریها از گسترش

با توجه به این‌که تراکتوری‌ها پرسپولیس را جدی‌ترین رقیب این فصل خود می‌دانند، طی روزهای گذشته در فضای مجازی تلاش زیادی کرده‌اند که سکوهای ورزشگاه در بازی امروز به نفع تیم گسترش فولاد پر شود. البته همین هواداران تراکتوری دو هفته پیش به‌شدت از مسئولان گسترش به خاطر ندادن زمین اختصاصی‌شان به تراکتورسازی در هفته نخست لیگ انتقاد کرده بودند.

برنامه ادامه هفته سوم

شنبه 16 مرداد

گسترش فولاد پرسپولیس (داور: تورج حق‌وردی)

ورزشگاه بنیان دیزل تبریز/ ساعت 18

سپاهان استقلال خوزستان (داور: شاهین حاج‌بابایی)

ورزشگاه فولاد شهر اصفهان / ساعت 20:30

نفت پدیده (داور: یاسر همرنگ)

ورزشگاه تختی تهران/ ساعت 20:30

صبا ماشین‌سازی (داور: امید سعیدفر)

ورزشگاه یادگار امام قم/ ساعت 20:30

یکشنبه 17 مرداد

تراکتورسازی پیکان (داور: رضا مهدوی)

ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی/ ساعت 18

سپاهان ـ استقلال خوزستان

عیدالله ویسی، مقابل تیم سابقش. او و تیمش فصل گذشته شگفتی سازان لیگ پانزدهم بودند و حالا باید مقابل هم شمشیر بکشند. برای ویسی این بازی یک بازی معمولی نیست. برای بازیکنان استقلال خوزستان هم همینطور. این‌که سهم ویسی در قهرمانی فصل گذشته تیمش بیشتر بوده یا بازیکنان انگیزه‌ای است برای هر دو طرف تا بازی امشب را به سود خود به پایان برسانند. البته کفه ترازو شاید به سمتی که عبدالله ویسی ایستاده سنگین‌تر باشد. سپاهان میزبان این بازی است و ویسی بیشتر از پورموسوی (سرمربی استقلال خوزستان) از تیم حریف شناخت دارد. در ضمن سپاهان تنها تیمی بود که فصل گذشته 4 امتیاز از استقلال خوزستان گرفت.

نفت ـ پدیده

نفت تهران خیلی زودتر از آنچه علی دایی فکر می‌کرد به قعر جدول رفت و حالا بازی با پدیده فرصتی است برای این‌که نفتی‌ها از پائین جدول تکان بخورند. شاگردان علی دایی اگرچه در روز افتتاحیه لیگ شانزدهم نمایش قابل قبولی در مقابل استقلال داشتند و این حریف را در ورزشگاه خالی آزادی متوقف کردند اما هفته گذشته در خانه خود مغلوب سپاهان شدند تا با همان اولین باخت با قعر جدول بروند. در مقابل پدیده‌ای‌ها لیگ شانزدهم را خوب شروع کردند. آنها یکی از پنج تیم 4 امتیازی بالای جدول هستند و با پیروزی مقابل نفت حتی می‌توانند برای نخستین بار طعم صدرنشینی در لیگ را بچشند.

صبا ـ ماشین‌سازی

جدال دو تیم بدون باخت لیگ شانزدهم شاید اولین باخت را برای یکی از آنها به هعمراه داشته باشد. صبا که در هر 2 بازی قبلی خود به تساوی رضایت داده است امشب میزبان ماشین سازی تبریز است؛ تیمی که بعد از بردن فولاد در اهواز، هفته گذشته در دربی تبریز هم با وجود یک نیمه 10 نفره بودن بازنده نشد.

تیم رسول خطیبی با نمایش خوبی که در این دو هفته داشت، ثابت کرد لیگ برتری بسته شده است و در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. در نقطه مقابل صبا کم‌هزینه‌ترین تیم لیگ شانزدهم است و صمد مرفاوی، به عنوان سرمربی این فصل آنها چالشی بزرگ پیش رو دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها