کودتای نافرجام از سوی قدرت‌های خارجی طرح‌ریزی شده بود

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در یک کنفرانس خبری عنوان کرد: غرب از برخی از سازمان‌های تروریستی حمایت کرده و به آنها کمک می‌کند. رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: ما آن حمایت قابل انتظار را از دوستانمان در هنگام کودتا و پس از آن دریافت نکردیم.
کد خبر: ۹۲۸۰۵۷

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: کودتای نافرجام از سوی قدرت‌های خارجی طرح‌ریزی شده بود و هدف از آن ضربه زدن به رشد، وحدت و پیشرفت ترکیه بود. رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: اتحادیه اروپا به وعده‌های خود پیرامون توافق ویژه درمورد مهاجران عمل نکرده است. وی عنوان کرد: رخدادهای کودتا در ترکیه انجام شد، نمایندگانش در ترکیه بودند، اما سناریو و دیالوگ آن در خارج کشور نوشته شده بود.

وی با اظهار تاسف نسبت به این امر که غرب از تروریسم حمایت می‌کند و در کنار کودتاها می‌ایستد، گفت: روزی فراخواهد رسید که اروپا تاکیدهای مکرر ما نسبت به خطر تروریسم و کودتاها را درک می‌کند. وی همچنین افزود: 57 درصد از شهروندان ما خواهان اجرای مجازات اعدام هستند و اگر پارلمان نیز با این امر موافقت کند، هیچ‌کس نمی‌تواند بر سر راه اجرای اعدام‌ها مانع‌تراشی کند. پیشتر نیز اردوغان گفته بود که امکان بررسی اجرای مجازات اعدام در حق شرکت‌کنندگان در کودتای ناکام وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها