سینمای کلاسیک همیشه برای مخاطب پیگیر سینما جذاب بوده است.اصلا برای عده‌ای همه جوهره سینما در همان آثار قدیمی وکلاسیک خلاصه می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۹۹۶

وقتی این جذابیت چند برابر می‌شود که مخاطب تصاویر مورد علاقه‌اش را با کیفیت مطلوب ببیند؛ یعنی دقیقا همان کاری که شبکه تهران برای مخاطبانش کرده است. دیدن قهرمانان سینما به صورت اچ‌دی برای خیلی‌ها که دست برقضا ما هم جزو آنها هستیم یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود. موقعیتی که این شبکه برای مخاطبانش فراهم آورده آن‌قدر هیجان‌انگیز است که نمی‌توان بسادگی از کنار آن گذشت. دیدن شبانه فیلم آن هم با کیفیت تصویر مثال‌زدنی دلچسب است؛ بخصوص که سلیقه‌ای سینمایی هم در مدیریت این شبکه دیده می‌شود که اصرار دارد اوقات فراغت مخاطبانش را به کیفی‌ترین شکل ممکن پرکند . یعنی اصرار دارد بهترین آثار شناخته شده را به مخاطبانش ارائه کند و انصافا باید اعتراف کرد که این شبکه توانسته در همین زمان اندک از راه‌اندازیش به شکل قابل توجهی به سلیقه مخاطبانش احترام بگذارد و در مجموع جدول پخش آبرومندی را تدارک ببیند.

شبکه تهران برخلاف بسیاری از شبکه‌های دیگر کشورمان به همان عادت دهه 60 از مجری استفاده می‌کند. یعنی چند مجری مختلف علاوه بر این‌که برنامه‌های شبکه را معرفی می‌کنند، باعث می‌شوند احساس همذات‌پنداری بیشتری بین مخاطب وشبکه به‌وجود آید. شاید کمی اغراق باشد، ولی با همین تمهید ساده اما بشدت کاربردی، شبکه تهران به اندازه یک موجود زنده وپویا ارتقا یافته است.

گذشته از این شبکه تهران به عنوان یک شبکه محلی آن‌قدر خوب واصولی جدول پخشش طراحی شده که مخاطب می‌داند دقیقا در چه ساعتی از روز مخاطب چه نوع برنامه‌ای خواهد بود.که این برای یک شبکه تازه تاسیس ابدا چیز کمی نیست. حتی برنامه‌هایی که برای این شبکه نیز تعریف شده‌اند هم تاحدود زیادی با اهداف کلان شبکه همخوانی دارند. انعکاس مشکلات مردم در مناطق مختلف تهران جزئی از اهداف این شبکه است که دست‌اندرکاران تلاش می‌کنند مانند سابق به طرح آن بپردازند که البته بهتر این است که تا رسیدن به نتیجه قابل لمس از سوی مسئولان مربوطه این سوژه از سوی دست‌اندرکاران این برنامه پیگیری شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد یعنی برنامه‌ای بتواند علاوه برطرح مشکلات مردم مناطق مختلف تهران، آنها را تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب پیگیری کند، قطعا می‌تواند بسیار بیش از اینها تاثیر‌گذار باشد تا آنجا که هم برای مردم وهم مسئولان می‌تواند به عنوان یک برنامه متمایز که قابلیت اثر‌گذاری قابل توجهی دارد، شناخته شود؛ موضوعی که به نظر نمی‌رسد چندان دور از دسترس باشد. اگر‌چه شبکه تهران با همین روند ـ احترام به توقعات مخاطب ـ به‌طور قطع جایگاهش را در بین مخاطب خواهد یافت. برنامه‌های مستند تهران‌گرد که به معرفی نقاط دیدنی، تاریخی و جذاب تهران می‌پردازد و مستندهای دیگری که با عناوین دیگری پخش می‌شود توانسته برای خود مخاطبان بسیاری دست و پا کند. بجز این پخش هرروزه کارتون‌های مناسب کودکان باعث شده که مخاطب خردسال هم هر روز در ساعت مشخصی از روز منتظر یک فیلم جذاب باشد. در مجموع باید اعتراف کرد آنچه مسئولان این شبکه برای مخاطب تدارک می‌بینند به ایجاد یک شبکه جذاب و دیدنی که در بین شبکه‌های موجود جایگاه خاصی دارد، منجر شده که باید به دست‌اندرکاران آن خسته نباشید گفت.

مهدی غلامحیدری/دبیر قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها