دو پسر جوان که پس از ربودن دختر دانشجو در کرج او را در باغی مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، سحرگاه دیروز در ملاعام اعدام شدند.
کد خبر: ۹۲۲۸۶۰

به گزارش جام‌جم، اوایل بهار سال 1390 دختر دانشجویی در حالی که لباس‌هایش پاره و خاکی بود، خود را به حاشیه جاده منتهی به کمال‌شهر کرج رساند و از راننده یک خودروی عبوری خواست او را به اداره پلیس برساند.

دختر 20 ساله وقتی به کلانتری رسید به افسر تحقیق گفت: دانشجو هستم و امروز بعد از تمام شدن کلاس، منتظر تاکسی بودم تا به خانه بازگردم، اما هر چه منتظر شدم خبری از تاکسی نشد و سوار خودروی پرایدی شدم. پس از طی مسافتی راننده تغییر مسیر داد و به اعتراض‌هایم توجهی نکرد. وی افزود: خواستم خود را از خودرو به بیرون پرت کنم، اما در قفل بود. راننده و سرنشین دیگر خودرو مرا به باغی در اطراف کمال‌شهر کرج برده و مورد آزار و اذیت قرار دادند. همزمان با شکایت دختر جوان، پرونده با توجه به حساسیت موضوع با دستور محمد حسینی‌رازلیقی، بازپرس وقت دادسرای جنایی کرج در دستور کار پلیس جنایی اداره آگاهی استان البرز قرار گرفت.

ماموران با اطلاعاتی که شاکی داده بود، به چهره‌نگاری از متهمان فراری پرداختند و چند روز بعد خودروی متهمان فراری را توقیف و هر دو مرد آزارگر به نام‌های قربان و مرتضی را دستگیر کردند. این دو متهم در مواجهه حضوری با دختر دانشجو، به ربودن و آزار و اذیت وی اعتراف کرده و روانه زندان شدند. در ادامه پرونده آنها به اتهام آدم‌ربایی و آزار و اذیت شاکی با صدور کیفرخواست به شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی علی رنجبر ارسال شد.

مدتی بعد متهمان در دادگاه محاکمه و به حبس و اعدام در ملاعام محکوم شدند. با تائید حکم مجازات توسط قضات شعبه 33 دیوان عالی کشور، پرونده به شعبه ششم اجرای احکام دادگستری استان البرز به ریاست علی‌اکبر داوریان ارسال شد.

با گذشت پنج سال از وقوع این ماجرای تلخ، سرانجام این دو نفر دیروز از زندان به محوطه اجرای حکم در یک زمین خاکی در بلوار ارم مهرشهر منتقل و در حضور مردم و مسئولان قضایی و انتظامی به دار مجازات آویخته شدند. قاضی علی صمدی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور جنایی استان البرز در حاشیه این مراسم اعدام به جام‌جم گفت: قوه قضاییه با هر گونه قانون‌شکنی که امنیت جامعه و مردم ر ا به خطر بیندازد قاطعانه و بدون هیچ‌گونه بخشش برخورد می‌کند و اجازه فعالیت به قانون‌شکنان را نمی‌دهد.

حاشیه‌های مراسم

ماموران از نیمه شب در محل حاضر بودند و چهارسوی زمین خاکی مقابل سازمان آتش‌نشانی با داربست‌های فلزی بسته شده بود.

مردم از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان از ساعت سه بامداد از محله‌های دور و نزدیک خود را به محل اجرای حکم رساندند. هر ساعت که می‌گذشت بر تعداد افراد حاضر در محل اجرای حکم افزوده می‌شد.

عقربه‌های ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد را نشان می‌داد که یک ون پلیس که حامل دو مرد اعدامی بود، تحت تدابیر شدید امنیتی وارد محوطه اجرای حکم شد.

دقایقی بعد و پس از قرائت حکم مجازات آنها، دو مرد جوان در حالی که دست و پایشان دستبند و چشم‌بندهای سیاه بر چشم‌هایشان بود، از خودروی ون پیاده شدند.

یکی از متجاوزان آرام بود، اما آن دیگری بی‌قراری می‌کرد. حتی زمانی که او را از خورو پیاده کردند و به سمت پله‌های آهنی می‌رفت تا طناب دار بر گردنش آویخته شود، تعادلش را از دست داد و به سختی گام برمی‌داشت.

ساعت 5 و 43 دقیقه حکم اعدام اجرا شد.

بعد از اعدام این دو آزارگر مردم به‌خاطر برخورد قاطعانه مراجع قضایی و پلیس با هنجارشکنان جامعه و متجاوزان، تشکر کردند.

اجساد حدود 45 دقیقه بالای چوبه دار بود و با تائید مرگشان توسط پزشک به پزشکی قانونی منتقل شد تا تحویل خانواده‌شان شود.

معصومه ملکی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها