پیکرعباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای کشورمان درحالی از پاریس به تهران منتقل شد که وی برای ادامه درمان خود به فرانسه رفته بود .او که به خاطر پولیپ روده چند بار مورد عمل جراحی قرار گرفته بود .نتوانست در جنگ با این بیماری پیروز شود هرچندکه شواهد وشنیده ها حاکیست که بیماری وی به دلیل خطای پزشکی قابل درمان نبود .اتفاقی که بارها وبارها در کشور شاهد وقوع آن هستیم .
کد خبر: ۹۲۰۰۹۳
نبود نظارت کافی و عدم احساس مسئولیت عامل خطای پزشکی است/ بررسی مرگ کیارستمی در مجلس

در این ارتباط یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس، نبود نظارت کافی و عدم احساس مسئولیت در مراکز درمانی را موجب افزایش خطای پزشکی دانست وگفت :تا زمانیکه ضریب احساس مسئولیت در پزشکان پایین است خطای پزشکی به همین میزان بالاست . حتی اگر با کمبود پزشک متخصص هم روبرو نباشیم .

دکتر بشیر خالقی در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به وجود سهل انگاری در بخش درمان کشور گفت:سهل انگاری فقط مربوط به پزشک نیست وما نمی توانیم تنها پزشک را در خصوص خطای پزشکی مقصر بدانیم .زیرا خدمات رسانی به بیمار یک اقدام تیمی است.وقتی یک تیم با احساس مسئولیت رفتار می کند به همان میزان خطای پزشکی نز کاهش می یابد.این تیم نیز فقط پزشکان نیستند بلکه از نگهبان بیمارستان تا رییس بیمارستان باید نسبت به بیمار احساس مسئولیت کنند.

وی همچنین نظارت را در بخش درمان ضعیف دانست و افزود:مسئولین بخش درمان کشور ما نظارت دقیقی در این خصوص ندارند این درحالیست که نظارت ها باید دقیق تر وبیشتر شود

نماینده خلخال و کوثر درخصوص احتمال خطای پزشکی در درمان عباس کیارستمی نیز گفت:مجلس در این خصوص پیگیری های لازم را انجام خواهد داد و مردم به زودی در جریان روند پزشکی آقای کیارستمی و احتمال خطای پزشکی وی قرار خواهند گرفت.

خالقی همچنین وعده داد که در روزهای سه شنبه وچهارشنبه این هفته در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس وضعیت خطاهای بخش پزشکی کشور نیز مورد رسیدگی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها