jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۹۱۳۳۴۵   ۲۵ خرداد ۱۳۹۵  |  ۰۹:۴۲

سبزی را در افطار میل کنید. چرا که خوردن سبزی در سحری ممکن است منجر به تشنگی در طول روز بشود.

8 نکته تغذیه‌ای در ماه رمضان

به گزارش جام جم سرا ، برای پیشگیری از احساس تشنگی مصرف 6 تا 8 لیوان آب درفاصله افطار تا سحر مفید است.

روزه‌داران برای پیشگیری سوزش معده باید از مصرف زیاد غذاهای شیرین و چرب مانند زولبیا و بامیه در سحر یا افطار پرهیز کنند.

میوه‌هایی برای افطار تا سحر: خیار، هندوانه، خربزه، انگور، گلابی و زرد آلوی تازه یا برگه زردآلو برای تامین آب بدن مفیدند.

چرا سحر و افطار خرما بخوریم‌؟ زیرا خرما سرشار از انرژی است و از خستگی در طول روز جلوگیری می‌کند.

اگر می‌خواهید دهانتان کمتر طی روزه‌داری بو بگیرد، بعد از مسواک موقع سحر دهان خود را با آب و نمک بشویید.

هیچ‌وقت مخصوصا در سحرها از نوشیدنی‌های کارخانه‌ای بویژه نوشابه‌های گازدار ننوشید.

در وعده سحر از سس مایونز استفاده نکنید زیرا سبب تشنگی می‌شود.

به جای آن از آبلیمو، سرکه و کمی روغن زیتون استفاده کنید.

چاردیواری

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
-
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
شما در چند روز قبل به نقل از یك كارشناس تغذیه نوشته بودید مصرف سبزی در موقع سحری به دلیل ذخیره آب در آن جلوی تشنگی را در طول روز می گیرد ولی حالا برعكس می گویید.بالاخره كدام جمله درست است.
۰
۰

یادداشت

بیشتر
اجلاس عشق‌ آباد، بازتعریف ماموریت اکو

اجلاس عشق‌ آباد، بازتعریف ماموریت اکو

دومین سفر خارجی رئیس‌جمهور همچون نخستین سفر برای حضور در اجلاسی بین‌المللی است که در یکی از کشورهای آسیای میانه برگزار می‌شود؛ اجلاس سران سازمان اکو در عشق‌آباد ترکمنستان.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر

نیازمندی ها