عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: نشست مشترک مجلس و دولت 15تیر با دعوت دولت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۶

اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفت‌وگو با فارس اظهارکرد:‌ این جلسه در نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

ادعای نامه‌نگاری محمدبن‌سلمان با ایران درباره یمن

مجتهد، افشاگر معروف خاندان آل سعود مدعی شد که محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی برای برون‌رفت از بحران یمن با ایران نامه‌نگاری کرده است. به گزارش مهر، وی در توئیتر خود نوشت که محمد بن سلمان، فرزند پادشاه عربستان و وزیر دفاع و جانشین ولیعهد سعودی از ایران درخواست کمک کرده است. بنابر اعلام مجتهد، این نامه‌نگاری به واسطه طرف سوم یعنی کشور عمان انجام شده است.

سمپاشی‌ انگلیسی به چهره درخشان امام (ره)

علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در خصوص جعل سند شبکه انگلیسی بی.بی.سی در ارتباط با امام(ره) به مهر گفت: بحمدالله چهره امام(ره) مثل خورشید می‌درخشیده و می‌درخشد و با این قبیل سمپاشی‌ها، چهره ایشان مخدوش نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: ما با این نوع کارها و فریب‌های تبلیغاتی آنها آشنا هستیم و تعجب هم نمی‌کنیم و کسی هم در دنیا این حرف‌های نامربوط را باور نمی‌کند.

پیگیری حقوقی فاجعه منا در محاکم بین‌المللی

دادستان کل کشور گفت: در خصوص پیگیری و بررسی پرونده فاجعه منا به‌دنبال آن هستیم تا در یک محکمه بین‌المللی یا حداقل در دادگاه‌های عربستان سعودی طرح دعوی شود.

به گزارش ایرنا، محمد جعفر منتظری درباره کارشکنی‌های عربستان برای اعزام ایرانیان به حج تمتع سال 95 افزود: متاسفانه طرف سعودی، سدی برای حضور حجاج ایرانی در بیت‌الله‌الحرام شده است.او تاکید کرد که طرف سعودی، مطمئن باشد این روش برایش روش مطمئنی نخواهد بود و جواب مثبتی از آن نخواهد گرفت زیرا با این اقدامات، جهان اسلام را بیش از پیش از خودش متنفر می‌کند. منتظری در پاسخ به سوال دیگری درباره نتایج نامه‌هایی که حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در زمان تصدی دادستانی کل کشور به دادستان عربستان ارسال کرده بود گفت: این موضوع را از وزارت امور خارجه جویا شوید.

دادستان کل کشور همچنین درباره علت محرمانه بودن شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده بابک زنجانی و این‌که سخنگوی قوه قضاییه گفته است شعبه رسیدگی‌کننده محرمانه نیست نیز یادآور شد: وکیل بابک زنجانی پیگیر موضوع است و ما مکمل فرمایشات آقای اژه‌ای نیستیم.

احتمال حمایت جامعه روحانیت از روحانی در انتخابات 96

اکبر ترکان، مشاور عالی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با سایت انتخاب، پیش‌بینی کرد که جامعه روحانیت مبارز به‌عنوان یکی از تشکل‌های اصلی جریان اصولگرا در انتخابات آینده ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت خواهد کرد. با وجود این، یک عضو جامعه روحانیت مبارز به تسنیم گفت که ما فعلا در جامعه روحانیت درباره انتخابات 96 هیچ بحثی نداشته‌ایم.

تصویب «حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه»

طرح «حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه» توسط شورای عالی حوزه تصویب و توسط آیت‌الله حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه به معاونت‌های حوزه ابلاغ شد. به گزارش مهر در مقدمه طرح آمده است: با عنایت به این‌که حوزه علمیه، خاستگاه اصلی نظام اسلامی بر پایه این گزارش و پشتیبانی حوزه در تداوم و جلوگیری از انحراف آن ضرورتی انکارناپذیر دارد، این امر مستلزم انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه است که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. به همین منظور طرح حفظ و تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه مورد تصویب قرار گرفت.

اعتراض به اعمال سلیقه در چینش کمیسیون‌ها

در جلسه دیروز مجلس زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه با ارائه تذکر آیین‌نامه‌ای به استناد ماده 40 آیین‌نامه داخلی مجلس و با انتقاد از نحوه چینش اعضای برخی کمیسیون‌های تخصصی مجلس توسط روسای شعب 15گانه، اظهار کرد: همه ما قسم خورده‌ایم که طبق آیین‌نامه عمل کنیم.وی با اشاره به سه شاخص تخصص، تجربه و سابقه عضویت در کمیسیون تخصصی در ماده 40 آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: باید بررسی شود که حضور افراد در کمیسیون‌ها طبق چه شاخص‌هایی تعیین شده است؟ مگر می‌شود تنها نظر رئیس یک شعبه ملاک رأی دادن به افراد باشد؟سعیدی ادامه داد: چه اتفاقی افتاده است که دکترای نفت از حضور در کمیسیون انرژی مجلس باز می‌ماند و من با دو فوق‌لیسانس در حوزه صنعت و طرح‌ها و اختراعاتم از کمیسیون صنایع بازمانده‌ام!؟ من باید با تخصص کار کنم. به گزارش مهر، علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه علنی را به‌عهده داشت در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: آیین‌نامه طبق روال خودش اجرا شده، اما ممکن است شما از رأی روسای شعب و نایب رئیس مجلس که در جلسه حضور داشته، رضایت نداشته باشید. وی ادامه داد: این‌که در مورد بعضی افراد با حضور روسای شعب درباره آنها رأی‌گیری شده، حرف شما درست است که خلاف آیین‌نامه صورت گرفته و باید اصلاح شود. نظر هیات رئیسه هم همین است.

هفته آینده؛ تعیین رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

با روشن شدن ترکیب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حسین نقوی‌حسینی، عضو این کمیسیون به میزان گفت: انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی 30 خرداد برگزار می‌شود. در همین رابطه علاءالدین بروجردی که در سه دوره گذشته ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را به‌ عهده داشت در پاسخ به این‌که آیا برای ریاست این کمیسیون در مجلس دهم نامزد می‌شود اظهارکرد: نظر جمع دوستان از جمله کاظم جلالی برای ریاست این کمیسیون بر اینجانب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها