کلینتون نقش مهمی در رشد داعش ایفا کرد

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید، تصمیمات فاجعه‌بار هیلاری کلینتون موجب شکل‌گیری و رشد داعش در سوریه و عراق شده است.
کد خبر: ۹۱۱۰۸۶

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که در شبکه ای‌بی‌سی صحبت می‌کرد، گفت: وقتی به تصمیماتی که او در سال 2011 گرفت فکر می‌کنیم، می‌بینیم که آن تصمیمات واقعا فاجعه‌بار بودند.

کورکر افزود: او نقشی محوری در ایجاد خانه‌ای برای داعش در جایی که اکنون این گروه مستقر است، ایفا کرد.حتی تیم تبلیغاتی هیلاری کلینتون می‌داند که سابقه عملکرد وی در وزارت خارجه می‌تواند به او در رقابت‌های انتخاباتی لطمه بزند.

کورکر اضافه کرد: لیبی را در نظر بگیرید. (اشاره کورکر به لیبی در مورد کشته شدن سفیر آمریکا به دست نیروهای وابسته به القاعده در زمان حضور کلینتون در وزارت خارجه است). به نظرم خودش کتابچه‌ تصمیماتی است که نباید در سیاست خارجی اتخاذ کرد؛ تصمیمات غیرقابل باوری که گرفته شد. بعد به خروج بی‌محابا از عراق نگاه می‌کنید و بعد هم به تشویق معارضان سوری.

اظهارات این سناتور درحالی است که کلینتون، نامزد رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری در حال حاضر بالاتر از برنی سندرز در رده نخست نامزدهای دموکرات قرار دارد و نامزدی وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری تا حد زیادی نهایی شده است.

کلینتون با کسب پیروزی در انتخابات مقدماتی در مجمع‌الجزایر پورتوریکو به کمتر از 30 رأی نمایندگان حزبی برای نامزدی نهایی دموکرات‌ها نیاز دارد. وی با این پیروزی از مجموع 2383 رأی مورد نیاز از نمایندگان حزبی برای نامزدی نهایی دموکرات‌‎ها در انتخابات ریاست جمهوری، آرای 2355 نماینده را کسب می‌کند.

این درحالی است که برنی سندرز، رقیب کلینتون در حزب دموکرات تنها آرای 1563 نماینده را در اختیار دارد. کلینتون در صورت پیروزی در انتخابات مقدماتی در ایالت نیوجرسی که امروز برگزار می‌شود، به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات معرفی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها