سفر محرمانه ژنرال آمریکایی به سوریه

در حالی که ارتش سوریه خود را برای آزادسازی شهر رقه از چنگ گروه تکفیری داعش آماده می‌کند، آمریکایی‌ها بر آن شده‌اند تا با تقویت گروه‌های تروریستی مانع این کار شوند. به همین دلیل روز شنبه فرمانده جدید ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه مخفیانه وارد شمال سوریه شد و بازدیدی 11 ساعته از این منطقه داشت. شهر رقه مقر اصلی داعش در سوریه محسوب می‌شود. داعش از حدود دو سال پیش کنترل این شهر را در دست گرفته و قوانین سختی را بر ساکنان آن تحمیل کرده است.
کد خبر: ۹۰۷۰۳۷

جوزف وتل، فرمانده آمریکایی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با مستشاران نظامی آمریکایی در سوریه، با رهبران مخالفان نیز دیدار کرد. آمریکا مدعی شده است قصد دارد با کمک به شبه‌نظامیان غیرجهادی در سوریه با داعش که بخش‌های مهمی از این کشور را تحت کنترل دارد، مبارزه کند. آمریکا چند روز قبل پیشنهاد روسیه برای انجام حملات هوایی مشترک علیه گروه‌های تروریستی در سوریه را رد کرد.

گفته می‌شود این فرمانده آمریکایی با رهبران «نیروهای سوریه دموکرات» که شامل نیروهای کرد و عرب مورد حمایت واشنگتن است، ملاقات داشته است. همچنین جوزف وتل بعد از بازدید از سوریه گفت: «آموزش نیروهای محلی برای مبارزه با داعش، راهکار درستی بوده است. بعد از این بازدید، من با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به توانایی نیروهای محلی و همچنین توانایی ما برای حمایت از آنها، منطقه را ترک کردم. به نظر من این راهکار عملی است و بخوبی هم جواب داده است.»

سفر این فرمانده آمریکایی یک روز بعد از انداختن اعلامیه‌ها توسط ائتلاف ضد داعش در بین ساکنان رقه صورت گرفته که در آن ائتلاف ضد داعش از ساکنان این شهر خواسته رقه را ترک کنند البته این شهر از مدت‌ها پیش شاهد کوچ گسترده ساکنانش به حومه رقه است.

پنتاگون می‌گوید حدود 200 مستشار نظامی در سوریه دارد که به آموزش و مشاوره دادن به مخالفان بشار اسد مشغولند. جنگ داخلی در سوریه که بیش از پنج سال از شروع آن می‌گذرد بیش از 270 هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.

در یک خبر دیگر مرتبط با سوریه اعلام شد وقوع دو انفجار همزمان در محله الوسطی در شهر القامشلی واقع در شمال شرق سوریه پنج کشته و 20 زخمی برجای گذاشت. گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها