برای امضای تفاهمنامه اقتصادی

نخست‌وزیر بلغارستان به ایران می‌آید

یک نشان کشور بلغارستان به رایزن فرهنگی ایران اعطا شد

گروهی از دوستداران بلغارستانی فرهنگ ایران و اصحاب رسانه این کشور، نشان «اسب مَدارا» را به محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان در صوفیه، اعطا کردند.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۴
یک نشان کشور بلغارستان به رایزن فرهنگی ایران اعطا شد

به گزارش ایرنا، این جمع فرهنگ دوست، فعالیت های رایزنی فرهنگی ایران در انتشار کتاب و اجرای برنامه های فرهنگی را موجب آشنایی بلغارها با ریشه های فرهنگ بومی خود دانستند و از ایران به عنوان مهد هنر و شگفتی نام بردند که در قلب هنرمندان و انسان دوستان جهان قرار دارد.

فعالان عرصه فرهنگ در صوفیا (پایتخت بلغارستان)، ایران را برای بلغارها، نام آشنا دانستند و تلاش های رایزنی فرهنگی ایران در عمومیت بخشیدن بیشتر به این نام بزرگ را ارج نهادند.

«اسب مدارا» نشانی در بلغارستان است که نشان «شیر» را سمبل مشترک مردم ایران و بلغارستان ارزیابی می کند.

** تجلیل از صنایع دستی ایران در تلویزیون بلغارستان

همچنین استامن استامنوف، مورخ، مجری و تهیه کننده تلویزیون اسکات و رزولینا کاسابووا، نقاش و استاد معروف موسیقی بلغار، و جمعی از نویسندگان، در این نشست صمیمی از همکاری رایزنی فرهنگی ایران و حمایت آن در اهدای کتاب و همچنین در اختیار نهادن صنایع دستی ایران در برنامه های تلویزیونی اخیرشان قدردانی کردند.

محمدعلی کیانی نیز در این دیدار با اظهار خوشحالی از ملاقات با جمع فرهنگیان بلغار، از آنان خواست تا مرکز فرهنگی ایران را خانه خود بدانند.

رایزن فرهنگی ایران، تأکید کرد: همکاری با عموم فرهنگ دوستان و اصحاب رسانه را نه تنها وظیفه که موجب خوشحالی قلبی خود می دانیم و معتقدیم که روح و فرهنگ و تاریخ ایران در خاک بلغار، جاری است.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه به شرح برنامه های رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان پرداخت و از برگزاری نشست «سیمای زن در شعر معاصر» توسط این رایزنی خبر داد.

کیانی همچنین از انتشار کتابی سه زبانه در مورد ریشه های فرهنگی بلغارستان در ایران در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد که مردم بلغارستان از انتشار این کتاب مطلع شوند و از منابع غنی و پر بار آن استفاده برند.

وی امضای برنامه مبادلات فرهنگی بین وزیر خارجه بلغارستان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را فرصتی مغتنم برای فرهنگ دوستان بلغارستان و ایران خواند و فرصتی برای داد و ستدهای فرهنگی و ارتباطات متقابل فرهنگی، علمی و فکری بین دو ملت دانست.

پس از آن استامن استامنف، با ابراز خوشحالی از خبر انتشار کتاب ایرانیکا و بلغاریکا، قول داد که در برنامه تلویزیونی خود این کتاب را به مخاطبان خود معرفی کند و نشستی در این خصوص در برنامه تلویزیون گنجانیده شود.

بنا براعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بازدیدکنندگان از رایزنی فرهنگی ایران، در پایان این نشست صمیمی و دوستانه، به پاس خدمات فرهنگی و علمی محمدعلی کیانی به جامعه بلغارستان، نشان «اسب مَدارا» را به رایزن فرهنگی کشورمان اهدا کردند. کیانی نیز متقابلاً هدایایی از صنایع دستی ایران به بازدیدکنندگان به رسم یادبود اهدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها