فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

دستگیری ۱۰ عضو گروهک داعش در مرزهای ایران

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران از کشف محموله گیوتین دستی متعلق به داعش توسط ماموران گمرک سخن گفت.
کد خبر: ۸۷۹۵۲۷
کشف محموله گیوتین متعلق به داعش در ایران!

به گزارش جام جم آنلاین ، علیرضا دشتانی در همایش تشریح مقررات ترانزیت با رویکرد محمولات شیمیایی، اظهار داشت: باید بخش خصوصی مشکلات خود را در این خصوص مطرح کند و امیداریم که این سمینار نقطه عطفی برای همکاری دولت و بخش خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه باید برخی قوانین اصلاح شود، گفت: شرکت‌های حمل و نقل بین المللی وظیفه حمل کالا را برعهده دارند اما در موضوع ترانزیت کالا، مشکلاتی در حمل پیش سازهای مواد مخدر وجود دارد که باعث مشکلاتی برای شرکت‌های حمل و نقلی می‌شود که آخرین بار یک هفته پیش به دنبال کشف یک محموله از پیش سازهای مواد مخدر، نماینده شرکت حمل و نقل متواری شده و دو کارمند گمرک بازداشت شده اند.

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران با اشاره به اینکه مدیران شرکت‌های حمل و نقل در تعیین نمایندگان این شرکت‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: نظارت مدیران حمل و نقل بر مجریان باید بیشتر باشد و شرکت‌ها باید محموله‌های خود را پلمپ کنند و یکبار دیگر هم این کالاها در در گمرک پلمپ می شود.

دشتانی با بیان اینکه برخی مواقع مشکلاتی در گمرک مقصد برای برخی محموله‌های شیمیایی به وجود می‌آید که ماه ها طول می‌کشد تا ثابت شود این محموله پیش ساز مواد مخدر نیست، اظهار داشت: چندی پیش در یک مورد محموله‌ای حامل گیوتین دستی برای پادگانی که داعش در حال آموزش بوده، کشف و ضبط شد، البته از دیدگاه ما شرکت‌های حمل و نقلی اینچنین نیستند بلکه اطلاعی از برخی محموله‌ها ندارند.

وی با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی به مدیران حمل و نقل، گفت: از هفته آینده، تبادل الکترونیکی میان ایران و روسیه هم انجام می گیرد تا موضوع مجوزهای جعلی در بخش ترانزیت و صادرت کالا با این کشور مشخص شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران با بیان اینکه مدیران حمل و نقلی باید نسبت به کالاهایی که حمل می کنند، توجه بیشتری داشته باشند، گفت: برخی کالاها ارزش بسیار کمتری از نرخ حمل و نقل آنها دارند که باید مدیران به این موضوع توجه کنند و بدانند که حتما مشکلی وجود دارد که صاحب کالا حاضر شده برای یک کالای کم ارزش هزینه زیادی بابت حمل و نقل بپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها