آشیق‌ها در برج میلاد خواندند

گروه «دالغا» کنسرت خود را با عنوان «آشیق‌جنون» و در میان استقبال مخاطبان در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه برد.
کد خبر: ۸۷۴۶۸۱

به گزارش جام‌جم، سه‌شنبه 29 دی 1394 سالن همایش‌های برج میلاد میزبان گروهی بود که روایت‌های موسیقی ردیف دستگاهی را با موسیقی «آشیق» در هم آمیخته بود تا مخاطبانش را به بهترین شکل میزبانی کند.

گروه موسیقی «دالغا» با حضور دو نفر از چهره‌های سرشناس موسیقی آذری یعنی چنگیز مهدی‌پور و ودود موذن در روزی میان‌هفته توانست صندلی‌های برج میلاد را پر کند تا بار دیگر ثابت شود که موسیقی اصیل و با ریشه، همواره مخاطبان خود را دارد.

کنسرت گروه «دالغا» برخلاف دیگر اجراها بموقع و رأس ساعت مقرر آغاز شد. مخاطبان نیز با آسودگی خیال بر صندلی‌های خود نشستند تا آواز موذن و نوازندگی مهدی‌پور و گروهش را ببینند و بشنوند.

اجرای گروه «دالغا» با نواختن و خواندن قطعه‌های «موغانا جیران»، «بایات قاجارتصنیفی»، «آی ایشیقیندا» و «نه باغ بیلدی نه ده باغبان» آغاز شد.

ودود موذن پس از اجرای این قطعات گفت:‌ دو سال پیش اجرایی در تبریز داشتیم که تلفیقی از موسیقی عاشیق و موسیقی ردیف دستگاهی بود. آن اجرا مورد استقبال خوبی قرار گرفت و پس از آن با استاد چنگیز مهدی‌پور تصمیم گرفتیم اجرایی هم در تهران داشته باشیم و اکنون و در این شب در کنار شما هستیم.

در ادامه «ایک باهار گلدی»، «لاله لر»، «تکنوازی بالابان» و «اووشاری» قطعه‌هایی بود که هر کدام حال و هوای خاص خود را داشت. گاهی موسیقی سرشار از اندیشه و تفکر بود، گاهی عاشقانه می‌شد و گاهی هم شادی را به مخاطبان هدیه می‌کرد.

در میانه‌های این اجرا مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران روی صحنه رفت و گفت: من به خاطر یک اتفاق روی صحنه آمد‌ه‌ام و آن اتفاق قدردانی از دو هنرمندی است که مشعل موسیقی اصیل آذری را روشن نگه داشته‌اند.

سجادی در ادامه سه نفر از حاضران در سالن را برای حضور روی صحنه دعوت کرد تا مراسم تجلیل با حضور آنان‌ انجام شود.

آتش تقی‌پور و آشیق عمران حیدری هنرمندانی بودند که روی صحنه آمدند. در ادامه از سال‌ها تلاش ودود موذن و چنگیز مهدی‌پور برای زنده ‌نگه ‌داشتن موسیقی آذربایجان و پیشرفت این هنر با اهدای تندیس قدردانی شد.

آتش تقی‌پور پس از این تجلیل پشت تریبون رفت و گفت: قوم آذری تا خواننده‌ای چون ودود موذن دارد، هرگز نمی‌میرد. آذری‌ها تا چنین موسیقی پرباری دارند، هرگز به سیاهی نمی‌روند و چون ستاره‌ای درخشانند.

کنسرت گروه «دالغا» چهره‌های شناخته‌شده‌ای را به عنوان مهمان میزبانی می‌کرد که از جمله‌ آنان می‌توان به مهدیه محمد‌خانی، حسام‌الدین سراج، آتش تقی‌پور، حمیدرضا عاطفی، آشیق عمران حیدری، مزدا انصاری، شاهرخ تویسرکانی، پیروز ارجمند و غلامرضا رضایی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها