نام اختصاری داعش در زبان انگلیسی، برای یک زن دردسرساز شده است.
کد خبر: ۸۶۸۳۷۲

به گزارش ایسنا و به نقل از ابنا، یک خانم بریتانیایی که نام میانی‌اش ایزس (isis) یا‌ همان اختصار نام گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در زبان انگلیسی است، سه بار موفق نشد بلیت برای سفر رزرو کند. رانی ایزس لیک که از استان کنت بریتانیاست، نامش «ایزس» از ملکه مصری در دوره فراعنه گرفته شده و پیش از این به دلیل این اسم با مشکلی مواجه نشده بود.

به نوشته روزنامه بریتانیایی دیلی‌میل، نخستین مشکل زمانی بود که او می‌خواست در کانادا بلیتی برای سفر هوایی داخلی میان دو ایالت تورنتو و ونکوور تهیه کند، اما به دلایلی مبهم بلیت او توسط سه نماینده فروش لغو شد. نخستین نمایندگی فروش دلیل لغو بلیت او را مشکلات فنی عنوان کرد، در حالی که دو وکیل فروش دوم، او را متهم کردند که بلیتش را لغو کرده است؛ تا این‌که مادرش موفق شد برای او بلیتی بدون اشاره به اسم «ایزس» تهیه کند.

این مادر ناخرسندی خود را از تبعیض علیه دختر 29 ساله‌اش به دلیل نامش که نمی‌خواهد آن را تغییر دهد، ابراز کرده است. وی از برخورد نیروهای امنیتی در فرودگاه کانادا پس از دیدن نام کاملش در گذرنامه نگران است. او گفت که با چنین مشکلی تا 18 دسامبر سال گذشته که از لندن به تورنتو رفته بود، مواجه نشده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها