جالب‌ترین ساخته‌های انسانی در اعماق دریا و اقیانوس‌ها

عجایب بشـر در دنیای زیر آب

آدمی برای زندگی در این جهان ابتدا از زمین استفاده کرد و پس از مدتی هم زیرزمین خانه‌ها و البته طبقات بالایی آنها را برای امورات خود انتخاب کرد. وقتی زمین و آسمان برای آدمی کفایت نکرد او به سمت دریاها رفت و شروع به خشک کردن آنها کرد.
کد خبر: ۸۶۴۱۴۱

کاری که در جنوب خلیج‌فارس و شرق آسیا متداول است. اما جای شگفتی اینجاست که حالا آدمی به سمت مناطق زیر دریا رفته است. ما این هفته در این صفحه نگاهی خواهیم داشت به عجایبی که بشر توانسته در دنیای زیر آب خلق کند. این گزارش، ترجمه گزارشی است که در سایت ODDEE منتشر شده است. پیش از این هم گفتیم که این سایت، عجایب جهان را پوشش خبری می‌دهد.

نمونه اول از عجایب ساخته بشر در زیر آب، هتلی است که در محدوده آب‌های کشور مالدیو ساخته شده است. می‌دانید که مالدیو کشوری است که بیش از هر چیز با گردشگری آب، دریا و جزایرش شناخته می‌شود. در همین کشور هتلی به نام کونارد کوناگلی، ایجاد شده تا ویلاها و اتاق‌های بی‌نظیری با نمای آب زلال و حیوانات دریایی به شما عرضه کند. در مورد این هتل که البته قیمت‌هایش نشان می‌دهد برای «از ما بهتران» است؛ گفته شده اتاقی مخصوص زوجین جوان دارد که بتوان ماه عسل را در آنجا گذراند. حتی تصورش هم معرکه است! این‌طور نیست؟

البته فقط مالدیو نیست که چنین امکاناتی را در اختیار دارد. از کشور فیجی هم خبر رسیده که هتلی در عمق 12 متری آب تاسیس شده است. این هتل که هر شب اقامت در آن چیزی در حدود 15 هزار دلار هزینه دارد حتی امکاناتی مثل کتابخانه هم دارد. پس اگر خیلی اهل مطالعه هستید، می‌توانید افتخار خواندن کتاب زیر آب را هم برای خود کسب کنید.

همچنین یک محیط اقامتی و البته آزمایشی و دانشگاهی در فلوریدای آمریکا تاسیس شده که شامل یک اتاق مهمانی، ارتباطاتی و آشپزخانه است. این مرکز اقامتی حدودا 6 متر زیر سطح آب قرار گرفته و باید برای رسیدن به آن با کمک افراد حرفه‌ای کمی غواصی کرد. پس هم فال است و هم تماشا!

مورد بعدی هم یک خانه دو طبقه است. این خانه ‌طوری طراحی شده که طبقه زیرین آن، با دور شدن از اسکله، به زیر آب برود. شما می‌توانید در حالی که مطمئن هستید غذایتان به‌موقع با یک قایق از ساحل می‌رسد در طبقه دوم این خانه حمام آفتاب بگیرید یا در آب‌های مجاور آن شنا کنید و در طبقه زیرین هم که در آب قرار دارد؛ محیط ساکتی برای خود فراهم کنید. این خانه در سوئد قرار گرفته است و برای تجربه آن باید هزینه و زحمت سفر تا اسکاندیناوی را به جان بخرید.

به غیر از این مراکز اقامتی، بشنوید از یک مرکز هنری که در قعر آب ساخته شده است. هنرمندی به نام کیرس تیلور که اصالتا بریتانیایی است؛ توانسته پارکی از مجسمه‌ها در نزدیکی گرانادا در دریای کارائیب ایجاد کند. به گفته مقامات ساخت این مجسمه‌ها در فضای زیر آب نه‌تنها ضرر ندارد، بلکه به رشد آب سنگ‌ها کمک می‌کند که موجوداتی ضروری برای اکوسیستم دریا هستند. خوب است بدانید که این هنرمند قصد دارد که طرح دیگری از این نوع را در نزدیکی کشور مکزیک به اجرا
بگذارد.

مورد بعدی را درباره یک وسیله بازی بشنوید. می‌دانید که چند سالی است سرسره‌های آبی در پارک‌ها و شهربازی‌ها متداول شده است. ترکیبی از سرعت و بازی با آب که همواره برای بشر جذاب بوده است. حالا بشنوید از یک پارک در جزایر باهاماس که توانسته یک المان دیگر هم به این تفریح بیفزاید و با قرار دادن سرسره در زیر آب و البته شیشه‌ای کردن جداره آن، تجربه عبور پرسرعت از میان حیوانات دریایی مثل کوسه را به شما هدیه می‌دهد. اگر آدرنالین خونتان به حدی نیست که راضی‌تان کند؛ بد نیست که به فکر تجربه کردن این سرسره باشید.

اما شاید یکی از عجیب‌ترین ساخته‌های بشر در زیر آب، دفتر پستی باشد که در کشور کوچک پورت ویلا در اقیانوس آرام ساخته شده است. عشاق یا کسانی که می‌خواهند به دیگری بفهمانند که برایشان ارزش والایی دارد خود را به این دفتر پستی می‌رسانند و با سفارش دادن کارت‌پستال، این پیام را به عزیزانشان می‌رسانند. این دفتر پستی که در عمق 3 متری آب قرار گرفته با 4 غواص، نامه و کارت‌‌پستال‌های مختلف مردم را به یکدیگر می‌رساند.

دو مورد دیگر هم باید در این فهرست قرار بگیرند که اگر چه عجیب هستند، ولی در این سال‌ها به صورت متداول درآمده‎اند. نخستین مورد یک آکواریوم زیر آب است که در ایالات متحده ساخته شده، اما نمونه‌هایی از آن در جزیره کیش خودمان هم وجود دارد و مورد بعدی ازدواج زیر آب که در مناطقی مثل بالی اندونزی انجام می‌شود و یک مراسم خاص ازدواج برای شما می‌سازد.

مصطفی مسجدی آرانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها