کامبیز درفشی جوان پیشکسوت تنیس کشورمان که مدتی در بستر بیماری بود شب گذشته در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۸۶۳۱۴۶
کامبیز درفشی جوان درگذشت

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس ،مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس ، در پیامی درگذشت این بزرگوار را به خانواده ایشان تسلیت گفت و علو درجات را برای آن مرحوم از در گاه خداوند قادر و توانا ، مسئلت نمود.

کامبیز درفشی جوان متولد ۱۳۳۳ بود . وی از سن ۱۶ سالگی به ورزش تنیس روی آورد و با تمرینات جدی و مستمر خود توانست در مدت کمتر از دو سال به عضویت تیم ملی جوانان دربیاید و یک سال بعد و در سن ۱۹ سالگی موفق به حضور در تیم ملی شد.

او به همراه علی مدنی اولین مدال نقره بازیهای آسیایی در سال ۱۹۷۴ تهران در قسمت دو نفره را بدست آورد و در مسابقات تیمی هم با کشور پاکستان مشترکا مقام سوم شدند ودر سال ۱۹۷۵ در مسابقات قهرمانی تنیس آسیا به همراه منصور بهرامی مقام اول دو نفره آسیا و مقام سوم انفرادی قهرمانی تنیس آسیا را بدست آورد .

او از سال ۱۳۵۳ -۱۳۵۷ و۱۳۶۷- ۱۳۷۳ بمدت ۱۰ سال در عضویت تیم دیویس کاپ ایران بود. در کارنامه ورزشی وی افتخارات فراوانی از جمله موفقیت در رقابت های داخلی و بین المللی وجود دارد . وی عضو تیم باشگاههای عقاب و استقلال نیز بود و به جرات می توان از کامبیز درفشی جوان به عنوان یکی از باهوشترین بازیکنان زمان خود نام برد .

درفشی جوان همچنین به مدت ۱۰ سال عضو تیم دیویس کاپ ایران بود و در سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ نیز هدایت تیم ملی دیویس کاپ ایران را برعهده داشت.

یاد آور می شود: مراسم تشییع و خاکسپاری و ترحیم متعاقباً اعلام خواهد گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها