«مارتینا هینگیز» بار دیگر در تنیس بانوان خبرساز شد

فرار از روزهای سیاه

آن روزها که خبری از ماریا شاراپووا نبود و شهرت این روزها را نداشت یا سره‌نا ویلیامز هنوز سلطه خود را بر تنیس بانوان آغاز نکرده بود مارتینا نام بسیار مطرحی در تنیس بانوان محسوب می‌شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۸۹
فرار از روزهای سیاه

این سوئیسی برای خودش تاخت و تاز می‌کرد. شهرت مارتینا باعث شد کتاب زندگینامه‌اش چاپ شود و حتی از روی زندگی وی مستندی پر سر و صدا بسازند. اما هینگیز با همان سرعت که به اوج رسید با همان سرعت هم به پایین سقوط کرد. فکر می‌کنید دلیلش چه بود؟ مصرف کوکائین! کوکائین مهر پایانی بر مارتینا بود. دختری که فاتح جایزه‌های بزرگ بود و 902 روز بر صدر برترین‌های تنیس دنیا قرار داشت، آنچنان زمین خورد که تا سال‌ها نتوانست سرپا شود.

روزهای سیاه
روزهای رسوایی و سیاهی از راه رسیدند. مصرف مواد مخدر از سوی ستاره تنیس زنان جهان یک جنجال بزرگ رسانه‌ای بود. رسانه‌ها دست از سر مارتینا برنمی‌داشتند، مارتینایی که به دست خود تمام آن اعتبار و شهرت را خدشه‌دار کرد. در این مواقع که برای دنیای ورزش و البته ستاره‌های ورزش دنیا بارها اتفاق افتاده است، سکوت بهترین سنگر است. مارتینا درها را بر روی خود بست تا در امان باشد، اما رسوایی او بزرگ‌تر از چیزی بود که به این زودی فراموش شود. دختر طلایی تنیس سوئیس حالا تنهای تنها بود. ولی از همان روزهای بد رسوایی تصمیم خود برای بازگشت گرفته بود. او تحمل تنهایی را نداشت و می‌خواست دوباره تبدیل به ستاره شود، ستاره‌ای که همه تحسین‌اش کنند و برایش هورا بکشند. چقدر این رویا برای مارتینا دور بود.

بازگشت
هینگیز برگشت. کار بسیار سختی بود. وقتی برگشت نگاه‌ها به او تغییر کرده بود و کمتر کسی روی او حساب می‌کرد. هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد، مارتینا بتواند موفقیت‌های قبلی خود را به دست بیاورد. پیش‌بینی‌های منفی درباره فاتح پنج جایزه بزرگ تنیس دنیا چندان بیراه نبود. او هرگز به آن هینگیز قبلی تبدیل نشد چرا که اصلا رویه رقابت‌های تنیس خود را تغییر داده بود. این تنیسور سوئیسی دیگر در رقابت‌های انفرادی شرکت نکرد و ترجیح داد فقط در بخش دوبل (تیمی دو نفره) به میدان برود. برای بازگشت به سطح اول تنیس دنیا این بهترین راه‌حل برای مارتینایی بود که هنوز هم تحت تاثیر رسوایی حاصل از مواد مخدر قرار داشت. او در دوبل کاملا موفق بود و ثبات خود را نشان داد تا دوباره اعتمادها را به خود جلب کند.

در صدر اخبار
مارتینا دسامبر 2015 باز هم خبرساز شد. در آخرین ماه سال میلادی خبری درباره او منتشر شد که وی را باز هم در صدر اخبار قرار داد. بر اساس آخرین اخبار او قرار است در تیم مختلط دوبل سوئیس در المپیک 2016 به میدان برود. فکر می‌کنید هم‌تیمی او چه کسی است؟ هم‌تیمی او راجرر فدرر، یکی از برترین تنیسورهای مرد دنیا که هم‌اکنون در رده سوم برترین تنیسورهای جهان قرار دارد، است. ‌تشکیل تیم دوبل سوئیس با حضور هینگیز و فدرر باز هم یک جنجال بزرگ رسانه‌ای بود. این بهترین فرصت برای مارتیناست تا دوباره به ستاره تنیس دنیا تبدیل شود. او از آن روزهای سیاه رسوایی کاملا فاصله گرفته است. از سال 2007 که آن رسوایی به وجود آمد تا امروز یک عمر برای مارتینای 35 ساله گذشته است. از سقوط تا اوج دوباره سختی‌های زیادی برای او
به وجود آمد.

آخرین فرصت

مارتینا سخت تمرین می‌کند. او قرار است هم‌تیمی فدرر باشد، فدرری که یکی از برترین تنیسورهای دنیاست. همه دیگر اشتباه بزرگ مارتینا را فراموش کرده‌اند. فقط می‌ماند تلاش خود مارتینا. مارتینا فرصت کافی در اختیار دارد، فرصتی که آخرین خواهد بود. مارتینا از این فرصت چقدر استفاده خواهد کرد؟ او مدال المپیک را wwمی‌خواهد و ضریب شانس بالایی هم برای این آرزو دارد. ماه‌ها و سال‌ها تمرینات سرسختانه خودش در کنار داشتن یک هم‌تیمی عالی و درجه یک مثل راجر فدرر او را به هدفش بسیار نزدیک کرده است. شاید کسب مدال المپیک 2016 ریو بهترین پایان برای تنیسوری باشد که در مقایسه با دیگر چهره‌های مطرح دنیای تنیس زندگی پرنوسان و پر افت و خیزتری را تجربه کرده است.

هیلدا حسینی خواه / هفته نامه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها