حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا در استان دیرالزور در سوریه منجر به کشته شدن چهار نیروی ارتش این کشور و زخمی شدن تعدادی دیگر شده است. این اتفاق حتی اگر از روی اشتباه باشد یک‌بار دیگر نشان می‌دهد ائتلاف به رهبری آمریکا در اندیشه سرکوب تروریست‌ها نیست و اهداف دیگری در سر دارد. وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن این حمله دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت فرستاد.
کد خبر: ۸۶۲۵۶۶

به گزارش پرس‌تی‌وی، حمله هوایی ائتلاف موسوم به «ضد داعش» پایگاه نظامی صاعقه در شهر عیاش در غرب استان دیرالزور را هدف قرار داد. در جریان این حمله 13 نیروی سوری نیز زخمی شدند. رسانه‌های سوری ضمن تایید این خبر، حمله هوایی ائتلاف آمریکا را «تجاوز» به پایگاه نظامی سوریه خواندند.

آمریکا و برخی از هم‌پیمانان غربی و عربش از اواخر سپتامبر سال 2014 بدون اجازه دولت دمشق و مجوز سازمان ملل، حملات هوایی خود را، با هدف اعلامی، علیه تروریست‌های داعش در سوریه آغاز کردند. این حملات تاکنون به جای از بین بردن تروریست‌ها، زیرساخت‌های سوریه را هدف قرار ‌داده و به کشته شدن شماری از غیرنظامیان نیز منجر شده است. این درحالی است که آمریکا و برخی از هم‌پیمانان منطقه‌ای آن، از جمله ترکیه، عربستان سعودی و قطر، از تروریست‌های تکفیری که علیه دولت مشروع سوریه می‌جنگند، بی‌شائبه حمایت کرده‌اند.

عجیب این‌که ائتلاف آمریکایی ادعا می‌کند هیچ نقشی در بمباران مواضع ارتش سوریه نداشته است. این در حالی است که بیشتر رسانه‌های عرب زبان روز گذشته از این حمله خبر دادند. سوریه حمله به یکی از مراکز نظامی خود را محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: تجاوز هواپیماهای ائتلاف به فرماندهی آمریکا باعث ایجاد مانع در مسیر تلاش‌های مبارزه با تروریسم می‌شود. این تجاوز بار دیگر تایید می‌کند که این ائتلاف در مبارزه با تروریسم جدیت ندارد. وزارت خارجه سوریه افزود: یکشنبه شب چهار فروند هواپیمای ائتلاف به فرماندهی آمریکا، یکی از اردوگاه‌های ارتش سوریه را با 9 راکت هدف قرار دادند که در اثر آن چهار نظامی کشته و 13 نظامی دیگر نیز زخمی شدند. همچنین در اثر آن سه خودروی زرهی، چهار خودروی حمل‌و‌نقل، یک توپ 23 میلی‌متری و یک انبار مهمات ارتش سوریه در این اردوگاه منهدم شد.

دیگر خبرهای مربوط به سوریه حاکی از آن است که در ادامه حملات ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها نیروهای نظامی این کشور به همراه هم‌پیمانان خود موفق شدند در حومه جنوبی «حلب» کنترل شهرک‌های «الحمراء»، «خلصه»، «زیتان» و «القلعجیه» را به دست گیرند. همچنین جنگنده‌های روسیه پایگاه تروریست‌ها در مرزهای سوریه و لبنان را بمباران کردند. از سوی دیگر «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو در اظهاراتی گفت این سازمان با ارسال نیروی زمینی برای مبارزه با داعش در سوریه مخالف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها