کامور: ما راویان قصه های رفته از یادیم

سبک نوازندگی نوین کمانچه در «راوی»

«پیدای ناپیدا» عنوان تازه ترین اثر موسیقایی زکریا یوسفی نوازنده و آهنگساز است که به زودی با حضور تعدادی دیگر از نوازندگان موسیقی کشورمان روانه بازار موسیقی می شود.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۱
«پیدای ناپیدا» از مرزهای آناتولی می آید

زکریا یوسفی گفت: «پیدای ناپیدا» عنوان تازه ترین اثر موسیقایی من است که بر اساس موسیقی سازی منطقه شرق و کرمانج های ترکیه تدوین و گردآوری شده است. در این آلبوم با استفاده از نوازندگانی که هر کدام در حوزه کاری خود شاخص هستند اثری را به مخاطب ارائه می دهیم که ترکیبی از موسیقی «اِربِسک» و کرمانج های ترکیه است، اما ویژگی کار این است که با لحن موسیقی ایرانی ساخته و پرداخته شده است. ما در این آلبوم کوشش داشتیم با محوریت ریتم و سازهای کوبه ای یکسری از تم ها را بسط و گسترش دهیم و با توجه به تکنیک های ریتمیک فضایی را فراهم کنیم که یادآور موسیقی منطقه آناتولی ترکیه باشد.

وی افزود: این آلبوم نتیجه توجه به گنجینه های گران بهای نغمه های مردم کُرمانج است که بر اساس ساختاری ریتم محور با مرکزیت سازهای کوبه ای طراحی و تدوین شده است. این نغمه ها در گذر زمانی طولانی از محل زندگی مردمان کُرد تا مرزهای آناتولی به حیات خود ادامه داده اند. این آثار به قدری دارای ارزش هستند که برای من دستمایه ای برای تولید و تولد شاخه هایی نو از ریشه های کهن موسیقی شده است. آلبوم «پیدای ناپیدا» در واقع مجموعه ای سازی با حضور نوازندگان صاحب نام موسیقی کشورمان است که تلاش کردم در این دوئت ها رنگ آمیزی تازه ای از ترکیب ریتم و ملودی پیدا کنم.

این هنرمند بیان کرد: به اعتقاد من توانایی نوازندگانی که برای این آلبوم از آنها دعوت کردم در تحقق افکاری که برای طراحی و تدوین این آلبوم مدنظرم بود، سهم انکارناپذیری داشته، البته چون نوع تکنیک های موسیقی کرمانج ترکیه بسیار متفاوت است بنابراین باید نوازندگانی را انتخاب می کردم که موسیقی این منطقه را می شناسند. ما در این فضای موسیقایی نهایت تلاش خود را انجام دادیم تا این آلبوم هم برای مخاطب خاص و هم برای مخاطب عام جذابیت داشته باشد.

به گزارش مهر، یوسفی در معرفی نوازندگان این آلبوم موسیقایی گفت: شروین مهاجر، پاشا هنجنی، پویا سرایی، مسعود همایونی، نوید مثمر، بابک غسالی، نیاز محمد (نوازنده عراقی)، میلاد محمدی و هومن مهدویان نوازندگان آلبوم پیدای ناپیدا هستند. این اَثر به تهیه کنندگی و همکاری طاهر خرمی اوایل زمستان توسط نشر آوای ماد و همکاری شرکت موسیقی جوان در سراسر ایران پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها