دانشجویانی که دارای کارت دانشجویی معتبر از یکی از دانشگاه‌های کشور باشند می‌توانند برای دریافت کارت دانشجویی بین‌المللی اقدام کنند. یکی از معتبرترین کارت‌های بین‌المللی دانشگاهی ISIC است. این کارت در 120 کشور دنیا معتبر است و افرادی که این سند شناسایی را دریافت کرده باشند، می‌توانند از مزیت‌ها و امکاناتی مانند ورود به دانشگاه‌های دنیا، دریافت تخفیف و مشاوره پزشکی و حقوقی استفاده کنند.
کد خبر: ۸۵۹۸۰۴

بیش از 10 سال است که امکان دریافت این کارت دانشجویی بین‌المللی برای دانشجویان کشور فراهم‌ شده است و هر فردی که کارت دانشجویی معتبر یکی از دانشگاه‌های کشور را داشته باشد، می‌تواند نسبت به دریافت ISIC اقدام کند.

برای دریافت کارت دانشجویی بین‌المللی به سامانه اینترنتی کارت بین‌المللی دانشگاهیان به نشانی http://isicard.ir/register/isic مراجعه کنید. ابتدا به بخش ثبت‌نام بروید و میان پنل‌های اختصاصی برای دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی یا دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی، پنل دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کنید. دانشگاه‌های پیام نور و علمی ـ کاربردی در قسمت دانشگاه‌های دولتی قرار دارد.

در مرحله بعد پس از وارد شدن به صفحه ارسال فرم باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در قسمت نام و نام خانوادگی به لاتین حرف اول را با حروف بزرگ بنویسید. در قسمت مربوط به تاریخ تولد، اعداد را به میلادی با فرمت سال/ماه/ روز وارد کنید. توجه داشته باشید باید روی فایل‌های عکس و کارت دانشجویی نام خود را درج کنید. در مرحله بعد پس از ارسال فرم وارد صفحه پرداخت می‌شوید و دو گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد. چنانچه روش تحویل حضوری را انتخاب کنید، پس از آماده شدن کارت با شما تماس گرفته می‌شود تا به‌صورت حضوری برای دریافت کارت مراجعه کنید. چنانچه روش ارسال پستی را انتخاب کرده باشید پس از آماده شدن کارت، به‌صورت پستی به آدرسی که در فرم ثبت کرده‌اید برای شما ارسال خواهد شد.

سپس وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید به‌منظور تطبیق اطلاعات، مشخصات خود را در این صفحه وارد کنید. مرحله بعد پرداخت بانکی هزینه صدور کارت دانشجویی بین‌المللی است. در این مرحله باید اطلاعات کارت‌ بانکی خود را وارد کنید. پس از پرداخت هزینه صدور کارت وارد صفحه دیگری می‌شوید. در این صفحه با کلیک روی گزینه تکمیل خرید، فرآیند را کامل کنید. اگر همه مراحل را به‌درستی انجام داده باشید وارد صفحه جدیدی می‌شوید. این صفحه نشان‌دهنده این است که ثبت‌نام شما با موفقیت انجام‌شده است. برای اطمینان یک ایمیل نیز به آدرس ایمیل ثبت‌شده در فرم مشخصات برای شما ارسال خواهد شد.

فرآیند بررسی اطلاعات و صدور کارت حدود 10 تا 20 روز به‌طول خواهد انجامید. اگر در اطلاعات ثبت‌شده یا فایل‌های ضمیمه اشکالاتی وجود داشته باشد با شما تماس گرفته می‌شود. چنانچه گزینه دریافت حضوری را انتخاب کرده باشید پس از صدور کارت از طریق ارسال پیامک یا تماس تلفنی این موضوع به شما اطلاع داده می‌شود و چنانچه گزینه ارسال پستی را انتخاب کرده باشید کارت صادرشده از طریق پست پیشتاز به نشانی شما ارسال می‌شود.

فرانک فراهانی جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها