سخنگوی قوه‌قضاییه خبر داد:

جلوگیری از خروج 840 میلیارد تومان توسط مدیر یکی از بانک‌ها

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که با اقدام به موقع وزارت اطلاعات قصد مدیر یکی از بانک‌ها مبنی بر برداشت 840 میلیارد تومان از پول مردم با همکاری یک باند سازمان یافته و خروج از کشور عقیم ماند.
کد خبر: ۸۵۴۰۳۵
جلوگیری از خروج 840 میلیارد تومان توسط مدیر یکی از بانک‌ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کشف 63 کیلو مواد مخدر در زندان‌های کشور که اخیراً از سوی مسئولان سازمان زندان‌ها اعلام شده است گفت: این موضوع از جمله مواردی است که چه زیاد و کم به هیچ وجه قابل قبول نیست. واقعیت این است که افراد به اشکال بسیار پیچیده مواد را وارد زندان می‌کنند و اگر چنانچه برای همه زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها بتوانیم سیستم کنترلی داشته باشیم تا همه افراد اسکن شوند و بتوانند از طریق آن دستگاه وارد زندان شوند به طور قطع این مسئله کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: متأسفانه بودجه لازم برای اینکه همه زندان‌ها به تجهیزات مورد نیاز مجهز شوند وجود ندارد و چندین بار نیز از ستاد مبارزه با مواد مخدر خواسته شده است که به این مسئله توجه شود. و از طریق ستاد نیز بخشی از کمبودها در این حوزه برطرف شود. ستاد مبارزه با مواد مخدر در سازمان‌ زندان‌ها قسمتی از مشکلات را در این حوزه رفع کردند اما نتوانستند برای همه زندان‌ها دستگاه‌های بادی اسکنر را خریداری کنند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: شاید برای مردم عادی باور کردن این مسئله سخت باشد اما گاهی اوقات افراد 700 یا 800 گرم مواد مخدر را می‌بلعند و با خود وارد زندان می‌کنند. حتی موردی را دیدم که یک نفر یک کیلو و 100 گرم مواد مخدر را بلعیده و در زندان دفع کرده بود. در اینگونه موارد بازرسی بدنی جواب نمی‌دهد.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: البته این مسئله به هیچ وجه توجیه ندارد که به خاطر نبود دستگاه و پیچیدگی کار‌آنها مواد وارد زندان شده است بلکه باید حساسیت لازم در این حوزه وجود داشته باشد تا اقدامات مربوطه انجام شود.

پرونده کرسنت

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه آیا مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص عدم اطلاع رسانی در پرونده کرسنت لغو شده که اخیرا اطلاعاتی منتشر شد گفت: نمی‌دانم چه کسی و چرا اطلاعات را منتشر کرده و از محتوای مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیز خبر ندارم چون به من ابلاغ نشده و اطلاعات همان مقداری است که عرض کردم و در این پرونده درخواست رسیدگی فوق العاده شده است.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت پیگیری حقوقی فاجعه منا گفت: در دادستانی کل کشور با کمک وزارت امور خارجه، وزارت ارشاد، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و جمعی از حقوقدانان موضوع را از لحاظ حقوقی پیگیری می شود و از لحاظ اجرایی نیز مورد تعقیب قرار می‌گیرد. طبیعی است که تعقیب این موضوع توسط دادستان کشور و عمدتاً وزارت امور خارجه صورت بگیرد.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در این ارتباط به برخی مراکز نامه‌هایی نوشته شده و دولت و سازمان حج نیز دنبال کار است و امیدواریم مدعیان حقوق بشر نسبت به این فاجعه به خاطر حاکم سعودی به آنها مانند مسائل دیگر سکوت نکنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه یکی از معاونین شعب بانک ملی در جنوب تهران قصد داشت با کمک گروهی سازمان یافته رقم 840 میلیاردتومان از پول مردم را برداشته و با تبدیل کردن به ارز به خارج از کشور فرار کند، گفت: در این ارتباط به وزارت اطلاعات گزارشی می‌رسد و از انجایی که اطلاعات از مدتی قبل موضوع را تعقیب و پیگیری می‌کرد و چون سوار برکار بود قبل از اینکه این افراد بتوانند نسبت به جرم خود اقدام عملی انجام دهند، برخی افراد را دستگیر کردند و کارشان عقیم ماند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: از وزارت اطلاعات که در این موضوع سوار بر کار بود و به موقع اقدام کرد، تشکر می‌کنیم. البته هنوز کار تمام نشده و باید همه افراد شناسایی شوند و نمی‌توان گفت چه تعداد متهم دارد چرا که ممکن است تعداد متهمان اضافه شود.

خبر بازداشت تعدادی از سرشبکه‌های غیراخلاقی درست نیست

سخنگوی قوه قضائیه خبر بازداشت شدن تعدادی از سرشبکه‌های غیراخلاقی که در فضای مجازی فعالیت می‌کردند را نادرست خواند و گفت: کسی که این خبر را منتشر کرده به دادستانی قزوین خواسته شده است.

وی اظهار داشت: در برخی از رسانه‌ها خبری آمده بود که چند نفر از سرشبکه‌های غیراخلاقی دستگیر شده‌اند برخی نوشته بودند این افراد در استان قزوین دستگیر شدند و برخی دیگر نیز به صورت کلی خبر داده بودند.

وی اضافه کرد: این خبر صحت ندارد و طبق سوالی که دفتر ما از دادستان قزوین پرسیده مطلقا چنین خبری نیست و دادستانی قزوین اعلام کرده کسی که این خبر را منتشر کرده احضار شده و از وی توضیح خواسته شده است که بر چه مبنایی این خبر را منتشر کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری و بازداشت افزون بر 30 نفر از قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر و کشف بیش از 5 هزار کیلو مواد مخدر از این افراد طی هفته‌های گذشته خبر داد.

محسنی ‌اژه‌ای در ادامه سخنانش اظهار کرد: مردم توقع به حقی از دولت و قوه قضائیه در ارتباط با برخورد جدی با متعدیان، تجاوزکنندگان، برهم‌زنندگان امنیت، آرامش، اشرار و قاچاقچیان دارند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: توقع مردم از دولت و قوه قضائیه این است که برخوردها در این حوزه بازدارنده شود و در این راستا تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است. ما از مردم استمداد می‌طلبیم که دولت، قوه قضائیه و سیستم‌های انتظامی و اطلاعاتی را کمک کنند تا با برهم زنندگان امنیت و‌ آرامش به صورت جدی برخورد کنند.

وی توضیح داد: در همین راستا در فاصله نشست قبلی تا به امروز بیش از سی نفر قاچاقچی نسبتا بزرگ موارد مخدر با کمک دستگاه انتظامی، سیستم اطلاعاتی (عمدتا وزارت اطلاعات) و تلاش دادسراها دستگیر شده‌اند که از این افراد بیش از 5 هزار کیلو مواد مخدر از انواع مختلف کشف شده است.

اژه‌ای تاکید کرد: طبیعی است که این افراد مجازات می‌شوند و برخی مدعیان به اصطلاح حقوق بشر می‌گویند چرا مجازات کردید و این کار خلاف حقوق بشر است در حالیکه 5 هزار کیلو مواد مخدر می‌تواند جامعه و جوانان آن را به نیستی ببرد.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه تلاش خود را برای برخورد جدی با این افراد انجام می‌دهد و گوش به حرف‌های مدعیان دروغگو نمی‌دهد و از مردم درخواست داریم که ما را در دستگیری و به مجازات رساندن عوامل اصلی کمک کنند.

دستگیری 7 نفر از افراد شرور

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه در خصوص برخورد با افراد شرور نیز گفت: در این فاصله زمانی 7 نفر از کسانی که حقیقتا افراد شری بودند و برای نوامیس و کار مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند و اخاذی داشتند شناسایی و بازداشت شدند.

وی توضیح داد: همچنین عوامل سرقت‌های مسلحانه رخ داده در مشهد و خوزستان در کمترین زمان ممکن دستگیر شدند و توصیه شده است پرونده این افراد هر چه سریعتر رسیدگی شود و در صورت اثبات به مجازاتی که مستحقش هستند برسد.

دستگیری تعدادی از متهمان امنیتی

اژه‌ای در ادامه اضافه کرد: همچنین در خصوص کسانی که علیه امنیت ملی اقداماتی داشتند، با کمک سیستم اطلاعاتی افراد شناسایی و چند نفری بازداشت شدند. پرونده این افراد در حال رسیدگی مقدماتی است و چون در حال مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد از بیان جزئیات معذور هستم.

توصیه به بابک زنجانی

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در ادامه لازم است تا به آقای زنجانی و سایر متهمان پرونده‌های این چنینی توصیه کنم که نیازی نیست در جریان دفاع از خود توهین و اتهاماتی را به دیگران بزنند تا به واسطه این عناوین مجرمانه پرونده دیگری برای آنها باز شود. همچنین رسانه‌ها نیز باید هوشیار باشند تا با حاشیه سازی در چنین مواردی مشکل جدیدی را ایجاد نکنند.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص سرانجام بازداشت معاون رئیس جمهور سابق نیز اظهار کرد: این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و تاکنون نیز کیفرخواستی برای وی صادر نشده است.

وی افزود: البته پیش از این نیز بارها به این نکته اشاره کرده‌ام که در صورت اتهام به فردی، وی قطعاً تحت تعقیب قرار می‌گیرد و در صورت ضرورت این فرد بازداشت خواهد شد و در غیر این صورت قرار مناسب برای وی تعیین می‌شود. از این رو متهم حتی به این قرار صادره نیز می‌تواند اعتراض داشته باشد و این اعتراض در دادگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لذا در این پرونده نیز روال به همین صورت بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها