همان‌طور که می‌دانید آیفون 6 اس قابلیت ضبط ویدئوها با کیفیت 4K را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. شاید وجود این قابلیت در این دستگاه جالب و جذاب باشد، اما این قابلیت برای کاربرانی که مدل‌های 16 گیگابایتی این دستگاه را در اختیار دارند کمی دردسرساز است؛ زیرا در این شرایط کاربران بدون آن‌که اطلاعاتی روی دستگاه خود ذخیره کرده باشند، فقط می توانند 40 دقیقه فایل ویدئویی با کیفیت 4K را روی دستگاه خود ذخیره کنند و در ادامه با پیغام کمبود فضای خالی مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۸۵۰۹۶۵

اگر کمی واقع‌بین باشیم به‌راحتی می‌توان نتیجه گرفت ضبط ویدئوها با کیفیت 4K چندان هم جذاب نخواهد بود؛ زیرا هنگام مشاهده آنها روی نمایشگر کوچک دستگاه‌های همراه تفاوتی احساس نمی‌شود و نه تنها هیچ مزیتی ندارد بلکه در پشتیبان‌گیری اطلاعات روی سرورهای ابری و دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز نیز وقت زیادی هدر رفته و فضای بسیاری نیز اشغال می‌شود. چنانچه شما نیز با این مشکل مواجه هستید یا حتی از آیفون 6 یا مدل‌های قدیمی‌تر آیفون استفاده می‌کنید و سیستم‌عامل دستگاه خود را به آی‌او‌اس 9 به‌روزرسانی کرده‌اید، می‌توانید رزولوشن ضبط ویدئو را به دلخواه خود تغییر دهید. با تغییر رزولوشن باتوجه به فضای خالی دستگاه و کیفیت مورد نظر برای ویدئوهای ضبط شده خود، می‌توانید بیشترین بهره‌وری را از این قابلیت کسب کنید:

1ـ از فهرست برنامه‌ها در آیفون گزینه Settings را فشار دهید.

2ـ صفحه تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و روی Photos & Camera فشار دهید.

3ـ در بخش Camera دو گزینه برای تغییر رزولوشن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. گزینه Record Video برای تغییر رزولوشن ویدئوهای ضبط شده در حالت معمولی و گزینه
Record Slo-mo
برای تغییر رزولوشن ویدئوهای ضبط شده در حالت آهسته کاربرد دارد.

4ـ در آیفون 6 اس کیفیت ضبط پیش‌فرض برای ویدئوهای معمولی در حالت 4K است و در آیفون 6 این کیفیت روی 1080P قرار دارد. شما می‌توانید با انتخاب کیفیت 720P با 30 فریم در هر ثانیه تا حد زیادی حجم فایل نهایی را کاهش دهید.

نکته: طبق اعلام شرکت اپل، فایل ویدئویی یک دقیقه‌ای در کیفیت‌های مختلف حجم‌هایی به شرح زیر دارد:

ـ کیفیت 720P با 30 فریم در هر ثانیه: 60 مگابایت

ـ کیفیت 1080P با 30 فریم در هر ثانیه: 130 مگابایت

ـ کیفیت 1080P با 60 فریم در هر ثانیه: 200 مگابایت

5 ـ‌ در حالت ضبط به‌صورت آهسته نیز دو انتخاب در اختیار شما قرار خواهد گرفت. کیفیت 720P با 120 فریم در هر ثانیه (حجم تقریبی 230 مگابایت در هر دقیقه فیلمبرداری) و کیفیت 720P با 240 فریم در هر ثانیه (حجم تقریبی 300 مگابایت در هر دقیقه) که در این حالت نیز می‌توانید با تغییر رزولوشن، حجم فایل نهایی را کاهش دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها