وام 100میلیونی مسکن در راه است

پرداخت وام بدون سپرده‌گذاری

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک مسکن در صورت دریافت مجوز از سوی بانک مرکزی می خواهد وام 20میلیون تومان تعمیر را به وام 80میلیون تومانی اضافه کرده و به شهروند ساکن کلانشهرها وام 100میلیون تومانی بدهد.
کد خبر: ۸۴۲۷۴۴
پرداخت وام بدون سپرده‌گذاری

حسین عبده تبریزی در گفت و گو با میزان درباره وام های مسکن بیان کرد: پیشنهادات مختلفی از سوی بانک مسکن یا وزارت راه و شهرسازی برای تنوع بخشی وام های مسکن به بانک مرکزی ارائه شده، اما بانک های عامل و بانک های مرکزی به دلیل نبود منابع کافی از این پیشنهادات استقبالی نمی کنند.

وی افزود: در صورت تأمین منابع بانک ها، افزایش سقف وام های مسکن تا 200 یا 300میلیون تومان هم خوب بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: به خاطر نبود منابع کافی، دولت صرفا روی جامعه هدف و اقشار ضعیف تر تمرکز کرده است.

اقشار ضعیف با 100 میلیون تومان هم می توانند خانه دار شوند

وی با اشاره به وام 100 میلیون تومانی، افزود: این اقشار فعلا با همان مبلغ وام 80 یا 100میلیون تومانی هم می توانند خانه دار شوند.

عبده تبریزی با اشاره به تجربه سایر کشورها در پرداخت وام مسکن گفت: در سایر کشورها به این شکل نیست که به همه اقشار جامعه وام های مساوی با نرخ های برابر اعطا کنند.

وام بیشتر به متقاضیان با درآمد بیشتر

وی افزود: اگر منابع مالی موردنیاز بانک ها تأمین شود، طبیعی است که به متقاضیان با درآمد بالاتر وام های بیشتری اعطا می شود.

این مدیر مالی کشور ادامه داد: در حال حاضر نظر دولت به دلیل پرداخت مابه التفاوت سودی که پرداخت می کند روی مسکن ارزان و میان قیمت است و تنها وام های 80میلیونی از طریق صندوق پس انداز مسکن یکم می پردازد.

نرخ بهره وام ها

عبده تبریزی درباره ارائه وام با نرخ های مختلف گفت: پیشنهادی از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه شده که براساس آن مجاز باشد مانند سایر بانک ها وام های 40، 60 و 80میلیون تومانی را با نرخ بالاتر از 14درصد و بدون سپرده بپردازد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: این وام های پیشنهادی از سوی بانک مسکن نیاز به سپرده گذاری یکساله در صندوق پس انداز مسکن یکم به مدت یکسال نیست. این وام ها معمولاً برای ساخت است که تقسیط می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها