مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

سقوط آزاد +تصاویر

مدیر شبکه 3 در گفت‌و‌گو با جام‌جم توضیح داد:

تنگنای مالی، مانع پخش مسابقات خارجی

طی روزهای گذشته پخش‌نشدن بازی‌ تیم‌های فوتبال نفت تهران و الاهلی از شبکه 3 سیما واکنش‌های تندی را به ویژه از سوی علیرضا منصوریان، مربی تیم نفت به همراه داشت.
کد خبر: ۸۳۸۶۵۷
تنگنای مالی، مانع پخش مسابقات خارجی

این در حالی است که مدیر شبکه سه اعلام می‌کند در حال حاضر این شبکه بدهی 3.5 میلیون دلاری برای حق پخش مسابقات ورزشی دارد و در صورتی که دولت در این زمینه یاری‌رسان رسانه ملی نباشد، مسابقات ورزشی ایران و عمان هم پخش نخواهد شد.

غلامرضا میرحسینی، مدیر شبکه سه درباره بودجه این شبکه به جام‌جم گفت: متاسفانه شبکه سه بودجه حقیرانه‌ای نسبت به سال‌های قبل دارد، حتی تا یک‌پنجم هم کاهش پیدا کرده است. حال شما در نظر بگیرید با همین بودجه باید پاسخگوی توقعات و انتظارات مخاطبان عام و خاص شبکه سه هم باشد و این کار خیلی دشواری است.

وی ادامه داد: البته انتظارات مردم از شبکه سه به‌حق است، اما متناسب با توقعات، امکانات، بودجه، نیروهای متخصص آموزش دیده و تجهیزات فنی نداریم؛ اما با همه این مشکلات تلاشمان را می‌کنیم تا صادقانه به مردم خدمت کنیم. به همین دلیل مخاطبان در فصول پاییز و زمستان شاهد شش تا هفت برنامه جدید خواهند بود.

مدیر شبکه سه عنوان کرد: ما علاقه‌مند هستیم مسابقات ورزشی را پوشش بدهیم. مردم و فدراسیون‌های ورزشی هم از ما انتظار دارند که مسابقات ورزشی آسیایی، لیگ اروپا و ... را پخش کنیم، اما کسی نمی‌داند این مسابقات چه هزینه ارزی برای سازمان صدا و سیما دارد. شبکه سه در این مقطع بیش از 3.5 میلیون دلار بدهی بابت پوشش این مسابقات دارد. به عنوان مثال برای پخش مسابقات والیبال در ژاپن، صدا و سیما باید حق پخش مسابقات را بخرد تا بتواند پخش کند.

وی ادامه داد: مسلما شرکت‌های پخش‌کننده نگاه تجاری و سودآوری دارند و همین به افزایش رقابت منجر شده است و این شرکت‌ها هم بالاترین قیمت‌ها را پیشنهاد می‌کنند. البته همه کشورها این سیگنال‌ها را دریافت نکرده و حق پخش این مسابقات را نمی‌خرند، به ویژه کشورهایی که جزو ا بی یو هستند؛ اما دلیل این که ما حق پخش بسیاری از این مسابقات را با وجود مشکلات اقتصادی برای مخاطبان خریداری کرده و پخش می‌کنیم، به دلیل اهمیت مخاطب و حمایت از ورزش‌ در رشته‌های مختلف است.

مدیر شبکه سه تاکید کرد: صدا و سیما برای خرید مسابقات نیاز به بودجه دارد و اگر دولت محترم حمایت جدی از رسانه ملی نداشته باشد دیگر بسیاری از مسابقات ورزشی خارج از ایران را نمی‌توانیم پخش کنیم.

وی در پایان گفت: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد شاید نتوانیم مسابقه ایران ـ عمان و ایران ـ گوام را هم پخش کنیم، زیرا شرکت‌های پخش‌کننده برایمان شرط گذاشتند که تا زمان پرداخت نشدن بدهی‌ها حق پخش به ما نمی‌دهند. ما هم دوست داریم مسابقات را پخش کنیم و به سهم خودم از دولت می‌خواهم در این باره ما را حمایت کند.

بیش از 50 میلیون دلار بدهی معوق

در حال حاضر سقف بدهی‌هایمان برای حق پخش مسابقات پر شده است و الان شبکه سه بالای 3.5 میلیون دلار بدهی دارد و کل سازمان بالای 50 میلیون دلار بدهی معوق دارد. دلیل این که فیلم‌های سینمایی خارجی هم کمتر خریده می‌شود به خاطر بودجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها