یافته‌های جدید حاکی از آن است دخترانی که فرزند اول خانواده هستند نسبت به دیگر خواهران خود بیشتر در معرض چاقی یا اضافه وزن قرار دارند. در واقع، دختران اول خانواده تا 29 درصد بیشتر دچار اضافه‌ وزن و 40 درصد بیشتر نسبت به خواهران دوم خانواده مبتلا به چاقی می‌شوند. همچنین دختران اول خانواده نسبت به بقیه خواهران خود قد بلندتری دارند.
کد خبر: ۸۳۳۴۳۳

محققان نیوزلندی بر این باورند که با بررسی دختران اول خانواده می‌توان دریافت که آنها نسبت به سایر فرزندان، مقاومت انسولینی بالاتری دارند که آنها را در معرض ابتلا به دیابت و فشار خون بالا قرار می‌دهد. پزشکان احتمال می‌دهند که این خطرات ممکن است به‌دلیل خونرسانی ضعیف‌تر از مادر به جفت حین اولین بارداری باشد. در اولین بارداری معمولا عروق خونی باریک‌تر و ضعیف‌ترند و در نتیجه حجم کمتری خون از جفت به جنین منتقل می‌شود. علاوه بر این، فرزندان نخست خانواده وزن کمتری از سایر فرزندان دارند که ممکن است به دلیل نرسیدن مواد مغذی زیاد به جنین باشد. با توجه به این که بسیاری از خانواده‌ها روند تک‌فرزندی را پیش گرفته‌اند، فرزندان نخست خانواده بخش اعظمی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص می‌دهند که همین امر می‌تواند یکی از عوامل شیوع چاقی باشد.

آگاهی از این مساله در فرزندان نخست خانواده باعث می‌شود که آنها نسبت به سبک زندگی خود تغییراتی را ایجاد کنند که بتوانند خلأ موجود را از بین ببرند و از این طریق، خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و چاقی را کاهش دهند.

منبع: webmd

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها