تیم شطرنج ایران در المپیاد زیر 16سال جهان در مغولستان با کسب 16 امتیاز تیمی و 29.5 امتیاز انفرادی بالاتر از تیم های هند،روسیه و مجارستان در صدر ایستاد و قهرمان شد.
کد خبر: ۸۳۰۰۲۱
قهرمانی تیم شطرنج زیر 16سال ایران در المپیاد جهانی

به گزارش جام جم آنلاین از فدراسیون شطرنج، در این مسابقات که روز جمعه به پایان رسید، 18 تیم حضور داشتند.

تیم زیر 16سال ایران پیش از این چندین بار مقام دوم و سوم جهان را کسب کرده بود و بارها شانس کسب مقام اول را در آخرین دور از دست داده بود، اما این بار با درخشش شطرنجبازان خود در رده نخست ایستاد.

تیم هند با 29 امتیاز به مقام دوم دست یافت، روسیه و مجارستان با 27و 26.5 امتیاز سوم و چهارم شدند.

استاد بین المللی شاهین لرپری زنگنه، استاد بین المللی محمد امین طباطبایی، آرش طاهباز و پرهام مقصودلو، 4 شطرنجباز اعزامی ایران به این رقابتهاهستند که مرتضی محجوب نیز به عنوان مربی و سرپرست آنها را همراهی می کرد.

وزیر ورزش و جوانان نیز در پیامی بمناسبت این قهرمانی این پیروزی را تبریک گرفت.

در پیام محمود گودرزی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قهرمانی تیم زیر 16 سال شطرنج جمهوری اسلامی ایران در المپیاد جهانی، نشان دیگری از شایستگی نوجوانان ایران است.

اهتزاز پرچم باشکوه ایران عزیز و سربلند با تلاش این نسل پرتوان، همت و توجه ویژه دولت تدبیروامید در هفته دولت موجب شادمانی مسئولین و ملت عزیزمان شد.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران، مربیان و ملی پوشان شطرنج جمهوری اسلامی ایران، این قهرمانی را به مردم و خانواده های این قهرمانان که مشوق اصلی و همراه همیشگی آنها هستند تبریک و تهنیت عرض کرده و از درگاه ایزدمنان عزت و سربلندی هرچه بیشتر و امید به کسب موفقیت های روزافزون برای نوجوانان و جوانان ایران اسلامی مسألت دارم.

محمود گودرزی - وزیر وزش و جوانان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها