جام جم ورزشی: در پایان سومین روز از رقابتهای تکواندوی نونهالان جهان، یک مدال طلا و دو برنز توسط نونهالان به دست آمد تا جمع مدال‌های ایران به عدد 10 برسد.
کد خبر: ۸۲۹۲۰۵
یک طلا و دو برنز دیگر نونهالان تکواندوی ایران در رقابتهای جهانی

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از فدراسیون تکواندو ، دومین دوره مسابقات تکواندو نونهالان جهان، از روز یکشنبه (یکم شهریور ماه) با حضور 465 تکواندوکار از 59 کشور به میزبانی شهر «موجو» کره جنوبی و در سالن «تی 1» این شهر آغاز شده است و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

امروز (سه شنبه) و در سومین روز این رقابتها، تکواندوکاران اوزان 44-، 55- و 59- کیلوگرم دختران و 41- و 45- کیلوگرم پسران برروی شیاپ چانگ رفتند که در پایان زهره حسن نتاج مدال طلای وزن 55- کیلوگرم را بدست آورد و نگار پورجمالی در وزن 59- کیلوگرم و حامد اصغری در وزن 45- کیلوگرم پسران مدال برنز را برای ایران به ارمغان آوردند. محمد حسین زاهدی و یلدا ولی نژاد نیز از کسب مدال بازماندند.

زهره حسن نتاج برای کسب مدال طلا، پس از یک دور استراحت، نماینده آمریکا را 18 بر 16 برد، سپس کره‌جنوبی را مقتدرانه و با نتیجه 14 بر دو در کشورش شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در ادامه و در راند طلایی تکواندوکار اسپانیایی را از پیش رو برداشت و در فینال نیز با غلبه بر نماینده صربستان (17 بر 10) مدال طلای جهان را به گردن آویخت.

ولی نژاد تکواندوکار وزن 59- کیلوگرم ایران، برای کسب مدال برنز در نخستین گام نماینده آمریکا را 6 بر 2 برد، سپس تکواندوکار قزاقستان را 4 بر صفر از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید.

پورجمالی در این مرحله و برای راهیابی به فینال تکواندوکاری از روسیه را پیش رو داشت که در پایان نتیجه را 9 بر 2 واگذار کرد و سکوی سوم وزن نهم دختران در رقابتهای نونهالان جهان را به دست آورد.

حامد اصغری نماینده 45- کیلوگرم پسران نیز در مبارزه اول خود با نتیجه 18 بر 6 به برتری رسید، سپس با نماینده استرالیا مبارزه کرد که با نتیجه 19 بر 3 برنده از شیاپچانگ خارج شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

اصغری در ادامه هند را 16 بر 2 برد و به نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله 21 بر 17 نتیجه را به تایلند واگذار کرد و بر سکوی سوم جهان ایستاد.

در روز اول و دوم این رقابتها نیز تیم ایران توسط فاطمه ابراهیم زاده، مهلا مومن زاده، مبینا شاکری، محمد خانی و نیما مهرعلی به 5 مدال طلا و توسط امیر ولی پور و ستاره چابکی به دو مدال نقره دست یافته بود.

فردا (چهارشنبه) و در آخرین روز این رقابتها، مبینا نژاد، زهرا نصیر احمدی، اشکان زحمت‌کشان، عرفان مرادی و علی اشکوریان نمایندگان ایران هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها