کری کارکنان وزارت خارجه آمریکا را تهدید کرد

به دنبال جای دیگری برای کار کردن باشید

وزیر خارجه آمریکا به خاطر درز برخی اطلاعات مهم، به کارکنان مجموعه تحت مدیریت خود هشدار داد و آن‌ها را به باد ناسزا گرفت و گفت: یا از افشای عامدانه اطلاعات داخلی این نهاد دست بردارید و یا اینکه به دنبال جای دیگری برای کار کردن باشید.
کد خبر: ۸۲۶۴۰۶
به دنبال جای دیگری برای کار کردن باشید

به گزارش تسنیم، نشریه فارن پالیسی در گزارشی نوشت که جان کری وزیر خارجه آمریکا به خاطر چند مرتبه افشای شرم‌آور اطلاعات مهم، به کارکنان این وزارتخانه در مورد افشای بدون مجوز اطلاعات به رسانه‌ها هشدار داد.

به نوشته این نشریه، در جلسه روز دوشنبه جان کری با کارکنان این وزارتخانه که درباره درز اطلاعات در مورد سیاست خارجی این کشور برگزار شد، این نشست در واکنش به انتشار دو مطلب برگزار شد که در آن‌ها به ناکامی این وزارتخانه برای مقابله با حضور روبه‌رشد شبه‌نظامیان داعش در شبکه‌های اجتماعی اشاره شده و اتهاماتی مبنی بر اینکه مقامات ارشد ایالات متحده در گزارش سالانه این وزارتخانه در مورد قاچاق انسان دستکاری کرده و آمارهای آن را کمتر نشان داده‌اند، مطرح شده بود.

درز بدون مجوز اطلاعات برای رسانه‌ها همیشه یک موضوع دردسرساز برای مقامات دولت فدرال است، اما این مطالب که از سوی رویترز و نیویورک‌تایمز منتشر شده‌اند به طور خاص روی اعصاب افراد مستقر در طبقه هفتم (دفتر وزیر) وزارت خارجه آمریکا راه رفته‌اند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: «(طی این جلسه) کری گفت که اگر می‌خواهید اطلاعات را درز کنید، می‌توانید گورتان را کم کنید».

اما جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی در مورد این نشست گفت که جان کری هیچگاه «هیچ کسی را از گفتگو با رسانه‌ها دلسرد نکرده است».

کربی گفت: «آنچه وی گفت بیان ناراحتی و نا امیدی‌اش بابت درز اطلاعات در مورد سیاست‌هایی‌ است که هنوز نهایی نشده‌اند، تصمیماتی که اجرایی نشده‌اند و فرآیند‌هایی است که مشاوران وی در حال کار روی آن‌ها بوده و به وی ارائه کرده‌اند. وی باور دارد که در فرآیند تدوین تصمیمات عالی سیاست خارجی، رک‌گویی، باز بودن مجال و صراحت در وزارت خارجه وجود داشته باشد».

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، «جان کری، وزیر خارجه برای کار رسانه‌ها ارزش قائل است. وی مطمئنا برای کار همگان در این وزارتخانه و دیپلمات‌های ما در سرتاسر دنیا ارزش قائل است و به طور مرتبط، ارتباط با رسانه‌ها را درباره آنچه که دیپلمات‌های سخت‌کوش ما در سرتاسر جهان انجام می‌دهند، تشویق می‌کند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها