برخلاف پیش‌بینی‌ها دو پدیده فوتبال ایران در انتخاب تیم‌های باشگاهی وضع مبهمی دارند

دردسر سردار، تردید جهانبخش

سردار آزمون و علیرضا جهانبخش دو پدیده فوتبال ایران که سال گذشته در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خوش درخشیدند با وجود انتشار اخباری مبنی بر داشتن پیشنهاد از تیم‌های صاحب‌نام اروپا هنوز نتوانسته‌اند از لیگ‌های متوسط اروپایی روسیه و هلند دل بکنند!
کد خبر: ۸۱۷۵۶۸

در ماه‌های گذشته بارها اخبار و شایعاتی مبنی بر پیشنهاد تیم‌های بزرگی چون چلسی، آرسنال، منچستریونایتد و آژاکس آمستردام برای این دو پدیده فوتبال ایران مطرح بود، اما در کمال تعجب این دو بازیکن هنوز در این باره به تصمیم قطعی نرسیده‌اند و ظاهرا ترجیح می‌دهند با طمانینه بیشتر برای جهش در فوتبال گام بردارند.

با وجود این سردار آزمون در لیگ روسیه نیز شرایط نامشخصی دارد او که فصل گذشته به‌طور قرضی از روبین‌کازان به روستوف پیوست هم‌اکنون بین این دو باشگاه سرگردان است. پایگاه خبری روسی به نام بیزینس‌گازتا از بالا گرفتن اختلافات دو باشگاه خبر داد و این مساله را تهدیدی برای آینده فوتبالی آزمون دانست. در این تحلیل با اشاره به انتقال سزار ناباس اسپانیایی از روبین‌کازان به روستوف آمده است: به نظر می‌رسد قربان بردیف، سرمربی سابق روبین و سرمربی فعلی روستوف قصد دارد ترکیب تیم خود در روبین‌کازان را حالا در روستوف گرد هم آورد و همین موضوع با خشم مسئولان روبین‌کازان روبه‌رو شده است. ناباس به مسئولان و سرمربی روبین گفته بود قصد دارد فوتبال روسیه را به مقصد MLS ترک کند، اما پس از گرفتن رضایتنامه سر از تیم روستوف درآورده و حالا به نظر می‌رسد این سرنوشت در انتظار سردار آزمون است.

آزمون که از ابتدای فصل در هیچ‌یک از تمرینات و حتی اردوی روبین‌کازان حضور نیافته، اخیرا روی اینستاگرام خود پست‌هایی را منتشر کرده که او را در حال تمرین بوکس و بازی بسکتبال در محل باشگاه روستوف نشان می‌دهد که این موضوع خشم بیشتر مسئولان روبین‌‌کازان را به همراه داشته چرا که آزمون دو سال دیگر با روبین‌کازان قرارداد دارد و به جای حضور در تمرینات این تیم به باشگاه روستوف رفته است.

این در حالی است که الکساندر شیکونوف، معاون باشگاه روستوف به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: ما قطعا قصد داریم سردار آزمون را یک‌ سال دیگر از روبین‌کازان قرض بگیریم اما او اکنون به هیچ وجه حق تمرین با تیم ما را ندارد چرا که او بازیکن باشگاه دیگری است و با روبین‌کازان قرارداد دارد.

همزمان رینات بیلیاتدینف، سرمربی روبین بشدت از سردار آزمون عصبانی است.

بیلیاتدینف که چندی پیش نیز به انتقاد از سردار آزمون پرداخته بود بار دیگر در گفت‌وگو با soccer.ru گفت: او فصل گذشته در آخرین روز نقل و انتقالات در حالی که همه چیز برای ما تمام شده بود گفت که می‌خواهد به روستوف برود. این باعث شد ما در بازی‌های باقی مانده تنها دو مهاجم داشته باشیم و در واقع فرصت جایگزین کردن بازیکنی را نداشته باشیم. پس از آن هم وقتی انتظار داشتیم او به تیم برگردد، این‌طور نشد و دیگر به تیم باز نگشت. نمی‌دانم چه کسی به او مشاوره می‌دهد.

جهانبخش در لیست فروش

باشگاه نایمخن برای حضور در فصل 16-2015 لیگ برتر هلند با یک مدافع سوئدی به نام نیلسون به توافق اولیه رسید و در صورت قطعی شدن این انتقال این باشگاه به‌دنبال جذب یک بازیکن در جناح راست نیز خواهد بود. علاوه بر این نایمخن به‌دنبال فروش چند بازیکن خود است و از همین‌رو علیرضا جهانبخش و کریستین سانتوس در فهرست فروش این تیم قرار گرفته‌اند. یک سایت هلندی با اعلام این خبر نوشته است جهانبخش و سانتوس در حالی به فروش می‌رسند که هنوز هیچ تیمی به صورت قطعی آنها را نخواسته است.

این در حالی است که امیر هاشمی‌مقدم، مهاجم دهه 60 استقلال و مدیر برنامه‌های جهانبخش در گفت‌وگو با فارس ادعا کرد: جهانبخش به خاطر عملکرد خوبش دو سال است در فهرست فروش نایمخن قرار دارد اما چون با این تیم قرارداد دارد نمی‌تواند این تیم را به اختیار خود ترک کند. البته شاید این موضوع به اشتباه مطرح شده یا مسئولان نایمخن آن را طور دیگری مطرح کردند چرا که طبیعی است اگر تیم‌ها با قیمت خوبی جهانبخش را بخواهند این بازیکن به فروش خواهد رسید.

هاشمی‌مقدم گفت: جهانبخش یک فصل دیگر با نایمخن قرارداد دارد و اگر بخواهد در این تیم خواهد ماند و کسی نمی‌تواند به او بگوید از نایمخن برو. ما نیز منتظر هستیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد چرا که در فصل نقل وانتقالات همه چیز وابسته به هم است.

مدیر برنامه‌های جهانبخش یادآور شد: علیرضا به هیچ وجه در فهرست مازاد نایمخن نیست و این‌که می‌گوید بی‌مشتری محسوب می‌شود، حرف درستی نیست اتفاقا جهانبخش یکی از پرمشتری‌ترین بازیکنان لیگ است اما تیم‌ها برای جذب بازیکن منتظر هستند تا تکلیف یکسری مسائل روشن شود ضمن این‌که هنوز زمان زیادی برای نقل و انتقال فوتبال اروپا باقی مانده است.

وی در مورد این‌که آیا جهانبخش از تیم‌های ایرانی پیشنهاد دارد یا خیر، گفت: هیچ تیم ایرانی به او پیشنهاد نداده و خود ما نیز اصلا تا به حال به این موضوع فکر هم نکرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها