پرونده‌هایی که سخنگوی قوه قضاییه تشریح کرد:

از دکل نفتی تا فرودگاه قشم

سیاسی سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر این‌که یکی از اولویت‌های دستگاه قضا مبارزه با فساد است، از تشدید برخوردهای قوه قضاییه با مفسدان در داخل و خارج از دستگاه قضا خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۸۵۳

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری دیروز خود گفت: از نشست قبلی تا امروز چهار کارمند دستگاه قضایی و شش هفت نفر دلال که با جعل عنوان و نامه، سر مردم کلاه گذاشته بودند، دستگیر شدند .

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این‌که ساماندهی موسسات اعتباری و شرکت‌های تعاونی اعتبار، همچنان در دستور کار دولت، قوه قضاییه و بانک مرکزی است، گفت: به همه این موسسات اعلام شده است که باید تحت نظارت بانک مرکزی درآیند و اگر در فرصت زمانی مشخص اقدام نکنند، با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

وی گفت: یکی از این شرکت‌ها، شرکت توسعه میزان بود که قرار شد در بانک صادرات ادغام شود اما اعضای هیات مدیره قبول نکردند و اقدامات لازم را انجام ندادند.

محسنی‌اژه‌ای از دستگیری تعدادی از اعضای هیات مدیره شرکت توسعه میزان خبر داد و گفت: برای این‌که مردم به پول‌های خود برسند برای این شرکت، مدیر تسویه انتخاب شد. وی گفت: به هر حال بانک مرکزی علیه این مجموعه اعلام جرم کرده است و برخی سپرده‌گذاران هم تحت عنوان خیانت در امانت شکایت کرده بودند که در همین ا رتباط تعدادی از اعضای هیات مدیره این شرکت دستگیر شده‌اند.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری گفت: در دو سه هفته اخیر، پنج نفر از کسانی که در فتنه 88 فعالیت داشتند در دادگاه بدوی محکوم شدند. اگر این افراد به حکم خود اعتراض کنند تجدیدنظر خواهد شد. وی همچنین از ممنوع‌الخروج شدن دو سه نفر در این ارتباط خبر داد و افزود: افراد دیگری هم تحت تعقیب قرار گرفتند و از آنهایی که در خارج از کشور هستند دعوت خواهد شد و اگر حضور نیابند غیابی محاکمه می‌شوند. سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به خبرنگاری که گفت «اخیرا آقای اشرفی‌اصفهانی درباره بازجویی از آقای بقایی، معاون رئیس‌جمهور سابق مطالبی منتشر کرده و مدعی شده ایشان مقادیری پول به خارج از کشور منتقل کرده و در آنجا سرمایه‌گذاری کرده است» اظهار کرد: اگر کسی محتویات پرونده قضایی را که اکنون مطرح است طرح یا بیان کند، خلاف است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این‌که تعدادی از نمایندگان مجلس معتقدند با گذشت چند سال از تشکیل پرونده میلیاردر نفتی، این پرونده به کندی پیش می‌رود و بعید می‌دانند بابک زنجانی در زندان باشد، گفت: بعید می‌دانم نماینده‌ای این حرف را بزند و این حرف صحیح نیست.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که پرونده دکل مفقود شده چه وضعی دارد، افزود: من نمی‌دانم تعبیر «مفقود شده» درست است یا نه؟ چون هنوز پرونده به پایان نرسیده است. وی گفت: نمی‌دانم سر شرکت کلاه گذاشته‌اند یا با شرکت خارجی تبانی کرده‌اند، اما پرونده در دادسرای تهران تشکیل و یک نفر هم بازداشت شده و تحقیقات از افرادی صورت گرفته است.

وی در ادامه به بازداشت تعداد دیگری از افراد که در فضای مجازی تخلف می‌کردند، اشاره کرد و افزود: این افراد به نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، توهین به مقدسات و افراد و نهادها می‌پرداختند که با تلاش پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند .

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه به اجرای احکام و دستگیری‌های جدید در بحث مواد مخدر اشاره کرد و گفت‌: با اقدامات امنیتی و اطلاعاتی عمده دستگیری‌ها از خرده‌فروشان کف خیابان به سمت باندهای عمده رفته است.

وی همچنین از برگزاری جلسه دادگاه جیسون رضائیان در روز گذشته خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها