مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پستانداران دریایی از جمله فک خزری و لاک‌پشت‌های دریایی، برخی ماهیان از جمله خاویاری و آزاد و کوسه ماهی‌ها در معرض خطر قرار دارند.
کد خبر: ۸۱۶۰۷۹

به گزارش ایسنا، داوود میرشکار در مورد فک‌های دریای خزرکه در فصول صیادی در تور صیادان گیر می‌افتند، گفت: این گونه‌ها برای تغذیه از ماهی‌ها وارد تور می‌شوند و آنجا گیر می‌کنند که تلاش شده با مشارکت مردم محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد و جلب اعتماد صیادان، فک‌هایی که در تور گیر می‌کنند، از سوی صیادان به این سازمان‌های مردم‌نهاد تحویل سپس به کلینیک‌ فک خزری انتقال داده شوند.

میرشکار ادامه داد: این کلینیک که با مشارکت مرکز تحقیقات فک هلندی در استان گلستان فعالیت دارد، فک‌های در تور افتاده را تحویل گرفته و مبلغی را به عنوان مژدگانی به صیادان می‌دهد. ضمنا این فک‌ها با چوب‌دستی از سوی صیادان مصدوم یا کشته می‌شدند، ولی اکنون وضع سلامت فک‌ها در کلینیک کنترل و در صورت لزوم به مداوای آنها پرداخته می‌شود.

وی به پستانداران دریایی خلیج‌فارس و دریای عمان اشاره کرد و گفت: پستانداران دریایی شامل ده گونه و اعم از دلفین‌ها و نهنگ‌‌ها هستند و برای حفاظت این گونه‌ها اقدامات پایشی برای شناسایی گله‌ها آغاز شده و دو جلدکتاب در زمینه شناسایی پستانداران دریایی خلیج‌فارس و دریای عمان تالیف شده و دوره‌های متعدد آموزشی برای ساحل‌نشینان برگزار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها