«هر چیزی ارزش بیشتری داشته باشد، بیشتر مورد تهدید قرار می‌گیرد و هنرمندان و مجریان تلویزیون از این جمله‌اند.» این نکته را سردار سرتیپ محمدباقر زهرایی، رئیس حراست سازمان صدا و سیما در جمع برخی بانوان مجری تلویزیون ذکر کرد و از آنها خواست در مقابل انواع تهدید‌های بیرونی از خودشان مراقبت کنند و در سایه حراست و صیانت سازمان قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۰۶۴۸۴

به گزارش جام‌جم، رئیس حراست صدا و سیما دیروز بیش از چهار ساعت شنونده حرف‌ها، نظرات، پیشنهادهاو انتقادهای بانوان مجری تلویزیون بود. سونیا پوریامین، ژاله صادقیان، ژیلا صادقی، گیتی خامنه، نداسپانلو، ژیلا امیرشاهی، آرزو جعفرپور، زهره هاشمی، مژده لواسانی، آزاده آل‌ایوب و بسیاری دیگر از بانوان مجری در شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی درباره خواسته‌هایشان با سرتیپ زهرایی گفت‌وگو کردند.

در این نشست ‌ژیلا صادقیان ضمن اشاره به مشکلاتی که مجریان تلویزیون بخصوص مجریان برنامه‌های زنده با آن درگیر هستند، از ابهاماتی که درباره ممنوعیت کار برخی مجریان در تلویزیون وجود دارد، گلایه کرد. ندا سپانلو، مجری کارشناس برنامه‌های سیاسی درباره نحوه مواجهه با مهمانان تلویزیون نکاتی را مطرح کرد. بهجتی یکی از مجریان برون‌مرزی سازمان از مدیر حراست سازمان خواست ضوابط دقیقی درباره نوع پوشش مجریان و بخصوص بانوان مجری اعلام شود تا با این مساله سلیقه‌ای برخورد نشود.

مجریانی چون راحله امینیان و مژده لواسانی درباره بی‌اعتمادی برخی از مردم به پوشش چادر به دلیل عملکرد نادرست معدود بانوان مجری گلایه کردند. ژیلا امیرشاهی معرفی مجریان نمونه و الگو از لحاظ نوع اجرا و پوشش و ظاهر را ضروری دانست و ژیلا صادقی همکارانش را به همراهی و همدلی دعوت و خاطرنشان کرد هر کسی خودش انتخاب می‌کند چگونه با او رفتار کنند.

آزاده آل‌ایوب مجری برنامه‌های کودک و نوجوان در این جلسه از رئیس حراست سازمان صدا و سیما خواست درباره برخورد سلیقه‌ای با نحوه پوشش کودکان و خردسالان در برنامه‌های تلویزیون تجدیدنظر شود و اصول شرع جایگزین دیدگاه‌های شخصی شود.

سونیا پوریامین که اداره این نشست را نیز به عهده داشت، در پایان ضمن جمع‌بندی نکات مطرح شده، به ضرورت ایجاد شورای عالی اجرا در سازمان صدا و سیما تاکید کرد و گفت: در این شورا باید نمایندگانی از مجریان زن و مرد حضور داشته باشند. خواسته‌ها، مسائل و مشکلات و هر آنچه به مجریان مربوط است می‌تواند در همین شورا طرح و بررسی شود؛ حتی موارد انضباطی و رسیدگی به تخلفات.

سرتیپ زهرایی ضمن شنیدن تک‌تک نکات مطرح شده، از برگزاری چنین نشست‌هایی با دیگر عوامل برنامه‌ساز خبر داد و گفت: باید نگاهی را که به مجموعه حراست وجود دارد، تغییر داد چون وظیفه ما حراست و صیانت از همه شماست.

رئیس حراست سازمان صدا و سیما از بازنگری در نحوه پوشش خردسالان و کودکان در برنامه‌های تلویزیون خبر داده و به مجریان تلویزیون نوید داد همه نکاتی که طرح کرده‌اند، بررسی شده و در جلسات بعدی زمینه همکاری بیشتر فراهم خواهد شد تا طرفین به تعریفی درست و مشترک درباره حراست برسند و انتظارات به مرحله اجرا در آید.

سرتیپ زهرایی خطاب به بانوان مجری گفت: شما با تهدیدهایی مواجه هستید که شاید خودتان هم چندان از آنها باخبر نباشید. همه حرکات شما زیر نظر مردم قرار می‌گیرد، آنها به شیوه حضور شما در تلویزیون و در جامعه دقیق هستند و ممکن است حتی نسبت به زندگی شخصی و خانوادگی شما کنجکاو باشند. بنابراین باید طوری رفتار کنید که در مظان اتهام قرار نگیرید.

رئیس حراست سازمان صدا و سیما، هنرمندان و مجریان را در معرض فتنه‌های مختلف دانست و از آنها خواست از خود مراقبت کنند و حراست سازمان را نیز در کنار و همراه خود بدانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها