ترس اروپایی‌ها از نتایج جستجوی گوگل

پس از گذشت یک سال از حکم دادگاه عدالت اتحادیه اروپا برای گوگل در خصوص امکان حذف نتایج جستجوی کاربران در سرویس جستجوی این شرکت، حال بیش از ۲۵۰ هزار اروپایی خواستار حذف تمام یا بخشی از نتایج جستجویشان در گوگل هستند.
کد خبر: ۸۰۲۰۲۹
ترس اروپایی‌ها از نتایج جستجوی گوگل

این در حالی است که گوگل در همان 3 ماه نخست اجرای این حکم و فعال‌سازی سرویس «فراموش شدن»، روزانه ۱۵۰۰ درخواست حذف اطلاعات از طرف کاربران اروپایی داشت که این رقم تا امروز به ۵۰۰ میلیون درخواست در روز رسیده است.

نکته جالب این است که موتور جستجوی گوگل تقریبا سه چهارم از این درخواست‌ها را پس از بررسی یک میلیون وب‌سایت رد می‌کند و فقط تعدادی از آنها را که مورد تائید خودش قرار می‌گیرد، در یک بازه زمانی ۱۶ روزه اعمال می‌کند. در میان کشورهای مختلف اروپایی، انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها بیشترین درخواست را برای حذف نتایج جستجو از وب دارند و 7/50 درصد کل درخواست‌ها به این دو کشور مربوط است.

بنابر اعلام گوگل، اقدام برای حذف اطلاعات فیسبوک کاربران از نتایج جستجو در گوگل بیشترین سهم را در بین درخواست‌های مردم داشته است. این در صورتی است که مجموع سرویس‌های مختلف گوگل مانند یوتیوب، گوگل پلاس و... شرایطی نزدیک به فیسبوک دارند. در میان نام‌هایی که برای حذف نتایج جستجو به گوگل درخواست داده‌اند، افراد مشهور زیادی مانند تونی‌بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا و پرنس هری نیز دیده می‌شوند.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها