در دوازدهمین جشن بازیگر، از برگزیدگان بازیگری در سال 93 تجلیل شد

شب باشکوه تئاتر

تقدیر از هنرمند 101 ساله در «شب بازیگر»

دوازدهمین جشن «شب بازیگر» در حالی در تالار وحدت برگزار می‌شود که قرار است به یک بازیگر 101 ساله تئاتر جایزه ویژه‌ای اهدا شود.
کد خبر: ۷۹۴۹۶۴

به گزارش جام‌جم، دوازدهمین «شب بازیگر» انجمن بازیگران خانه تئاتر 28 اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود و به گفته دست‌اندرکاران این جشن به شکلی شاد و متفاوت برگزار خواهد شد. حمیدرضا نعیمی، کارگردان مراسم «شب بازیگر» روز گذشته در نشست خبری حضور پیدا کرد و توضیحاتی را درباره برگزاری متفاوت این جشن ارائه کرد. او گفت: هدفم این است که یک شب را با هم خوش بگذرانیم و برای حضور هنرمندان هم قول‌هایی به من داده شده که برای آنها امضا گرفته‌ام.

او ادامه داد: صدیق تعریف که همه او را به عنوان خواننده می‌شناسند، یک هنرمند تئاتری هم هست و به این برنامه می‌آید؛ضمن این‌که مجری هم در برنامه نخواهیم داشت و هیچ اشکالی ندارد حتی اگر بازیگران خودشان بیایند جایزه‌شان را بردارند.

در ادامه بهزاد فراهانی دبیر «شب بازیگر» درباره برنامه قدردانی از پیشکسوتان تئاتر در این مراسم گفت: دو هنرمند از پیشکسوتان تئاتر شهرستان و دو هنرمند دیگر هم از پیشکسوتان تهران تجلیل می‌شوند، اما تفاوت بخش بزرگداشت و تقدیر دوازدهمین جشن «شب بازیگر» با سال‌های گذشته در این است که از یک نفر، به طور ویژه قدردانی خواهد شد و آن هنرمند 101 ساله‌ای است که او را پیدا کرده‌ایم و بسیار سرحال و قبراق مشغول زندگی است.

بهزاد فراهانی درباره این جایزه که قرار است به برگزیدگان «شب بازیگر» اهدا شود با تأکید بر ارزش مدالیوم خانه تئاتر گفت: به دنبال این بودیم که مدالیومی اهدا کنیم تا ارزش خاص‌تری داشته باشد و فکر کردیم به اولین بازیگری که در ایران روی صحنه رفته یک مدالیوم هدیه دهیم. در این باره از بهرام بیضایی کمک گرفتم و او که از این اتفاق بسیار شاد شده بود، پیشنهاد کرد تصویری را که مربوط به 700 سال قبل از میلاد مسیح است و نشان می‌دهد ما در آن زمان تئاتر داشته‌ایم، استفاده کنیم.

به گفته وی، این سند در اختیار ما نیست و در شهری در آمریکا قرار دارد، اما عکس آن در یکی از کتاب‌های بهرام بیضایی منتشر شده است. در این تصویر 3 لحظه تئاتری وجود دارد که در بالای آن ضحاک و در پایین فریدون تصویر شده‌اند. به گفته دبیر شب بازیگر، طرح این تصویر قلمزنی شده و به ایرج محمدی مجسمه‌ساز سپرده شده تا مدالیوم ویژه‌ای را طراحی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها