تحریم جام جهانی، خطر بزرگ برای فوتبال

عواقب سنگین انتخاب مجدد پیرمرد سوئیسی

جام جم ورزشی: شاهزاده علی، از نامزدهای انتخابات ریاست فیفا در سخنان اخیر خود گفت که یک نامزد بیش از سه نامزد احتمال شکست دادن سپ بلاتر را در انتخابات ماه آینده دارد اما او قصد کناره‌گیری از انتخابات را ندارد.
کد خبر: ۷۹۴۸۵۹
احتمال ائتلاف رقبای بلاتر در انتخاب ریاست فیفا

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که احتمال دارد شاهزاده علی 39 ساله از انتخابات ریاست فیفا کناره‌گیری کند. شاهزاده اردنی در این باره گفت: آن چه درباره من منتشر شده، از میان صحبت‌هایم برداشته شده است. آنچه می‌خواستم بگویم این است که اگر ما بر سر یک نامزد به نتیجه واحد برسیم، بسیار خوب است. بدین شکل شانس بیشتری برای پیروزی وجود دارد و ما همگی از آن نامزد حمایت می‌کنیم. در حال حاضر باید بگویم که قصد کناره‌گیری از انتخابات را ندارم.

شاهزاده علی پییش از این به BBC گفته بود: مهم‌ترین چیز این است که ما از فردی که بهترین موقعیت برای ایجاد تغییرات در فیفا را دارد، حمایت کنیم. ممکن است بحث‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

هنگامی که از شاهزاده علی درباره کناره‌گیری از انتخابات سوال شده بود، او پاسخ داده بود: مطمئنا همه چیز برای شرکت در انتخابات فراهم است اما این شرایط باید برای نامزدی باشد که بیشترین احتمال برد را دارد.

بلاتر 79 ساله که از سال 1998 تاکنون رییس فیفا بوده است قصد دارد برای پنجمین بار برای ریاست انتخاب شود.

هفته گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد لوییز فیگو و مایکل فان‌پراگ از کمپین‌های خود که برای پیروزی در انتخابات فیفا تشکیل شده بود، خارج شده‌اند.

نامزد اردنی انتخابات ریاست فیفا بر این باور است که زمان تغییر در فیفا فرارسیده است و نباید دیگر سپ بلاتر انتخاب شود. او می‌گوید کشورهای آسیایی باید از تنها نماینده این قاره حمایت کنند.

شاهزاده علی بن حسین تنها نماینده قاره آسیا برای انتخابات ریاست فیفاست. این شاهزاده اردنی خود را شایسته ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال می‌داند و بر این باور است که فیفا با ریاست سپ بلاتر روزهای خوبی را تجربه نمی‌کند و نیازمند تغییر است.

بن‌حسین که نایب رئیس فیفاست، گفت: دیگر زمان آن فرا رسیده که شخص دیگری غیر از سپ بلاتر رئیس فیفا باشد. او دیگر چیزی برای ارائه ندارد و باید افکار جدیدی به فیفا تزریق شوند. جالب است که بیشتر روسای فدراسیون بر این باور هستند که تنها بلاتر باید رئیس فیفا باشد تا جایی که نگران این هستند که اگر بلاتر رای نیاورد چه بلایی سر فوتبال می‌آید. نمی‌دانم این ترس و نگرانی آنها از کجا نشات می‌گیرد. فیفا مریض است و رها کردن بدون درمان آن فاجعه‌ای بزرگ است.

این شاهزاد اردنی بر این باور است که قدرتی وجود دارد که روسای فدراسیون‌ها در آسیا را وادار به رای دادن به بلاتر می کند. او گفت: این اصلا شایسته فوتبال آسیا نیست که استقلال فکری نداشته باشد. در اروپا همه روسای فدارسیون‌ها به نمایندگان اروپایی رای می‌دهند اما در آسیا که 46 فدراسیون وجود دارند از تنها نماینده خود حمایت نمی‌کنند.

او ادامه داد: بعضی از کشورهای عربی بر این باور هستند که سپ بلاتر تنها کسی است که می‌تواند انتقادهای کشورهایی چون انگلیس و آلمان را درباره میزبانی جام جهانی 2022 قطر پاسخ داده و ندای مخالفت با آنها را سر دهد. چنین فکری اصلا قبول نیست. من به عنوان یک فرد عربی از میزبانی کشور قطر حمایت خواهم کرد و نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار خواهم گرفت.

بن‌حسین درباره این سوال که تا الان چه کشورهای حمایت خود را از او اعلام کرده‌اند، گفت: اتحادیه فوتبال انگلیس و فدراسیون فوتبال آمریکا از من حمایت کرده‌اند. کشورهای دیگری هم وجود دارند که حمایت خود را اعلام کرده‌اند. آنچه مهم است این که فیفا نیازمند تغییر است و دیگر زمان بلاتر به پایان رسیده است.

دیگو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین از سرشناس‌ترین چهره‌هایی است که حمایت خود را از شاهزاده بن‌حسین اعلام کرده است و این به دو دلیل است نخست این که مارادونا با سپ بلاتر مدتهاست که مشکل دارد و دوم این که این حمایت سود مالی زیادی برای ال‌دیگو به دنبال خواهد داشت.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها