تهیه‌کننده سرشناس سینما یک مجموعه جدید علمی - تخیلی و اکشن را تولید می‌کند

بازی «تقلید» بروکهایمر با تلویزیون

جری بروکهایمر، تهیه‌کننده سرشناس و موفق تلویزیون و سینما، با همکاری واحد تلویزیونی کمپانی برادران وارنر، یک مجموعه جدید علمی- تخیلی و اکشن را تولید می‌کند. این مجموعه که «تقلید» نام دارد، اقتباسی تصویری از کتابی به همین نام است.
کد خبر: ۷۷۷۷۸۱

کتاب تقلید سال قبل به صورت دیجیتالی توسط شرکت آمازون در اینترنت منتشر شد. این شیوه انتشار کتاب باعث جلب توجه عمومی به آن شد و تعداد خوانندگان آن را بالا برد. بروکهایمر هم در همان زمان این کتاب را مطالعه کرد و تشخیص داد قابلیت تبدیل شدن به یک مجموعه پرکشش و پربیننده تلویزیونی را دارد. این تهیه‌کننده از جولای گذشته، بحث و مذاکره با مسئولان کمپانی برادران وارنر را شروع کرد تا نسخه تلویزیونی تقلید را با همکاری یکدیگر تولید کنند.

از آنجا که هزینه‌های تولید مجموعه کمی بالاست، بروکهایمر احساس کرد بهتر است یک کمپانی نامدار هم در تولید آن با وی مشارکت داشته باشد. برای ساخت این مجموعه تلویزیونی، قرار است حدود 20 میلیون دلار هزینه شود. این رقم بالاتر از رقم معمول و متداولی است که برای یک مجموعه تلویزیونی خرج می‌شود. تا قبل از این، مجموعه‌های اکشن و علمی- تخیلی تلویزیون با هزینه‌هایی 11 تا 13 میلیون دلاری جلوی دوربین رفته‌ است. اما این بار جری بروکهایمر قصد دارد مجموعه تازه تلویزیونی خود را با استانداردهای سینمایی تهیه کند.

مجموعه تقلید در یک فصل 13 قسمتی تهیه می‌شود. از آنجا که داستان این درام اکشن براساس یک کتاب است (و قصه کتاب در کل حدود 400 صفحه تعریف و تمام می‌شود) بعید به نظر می‌رسد بروکهایمر در فکر تولید فصل‌های بعدی آن هم باشد. حتی اگر تماشاگران تلویزیونی استقبال بسیار زیادی از تقلید کنند (کاری که در رابطه با مجموعه‌های قبلی بروکهایمر اتفاق افتاده است) باز هم وی نمی‌تواند تولید فصل‌های بعدی آن را در دستور کار خود قرار دهد. نوول دیجیتالی تقلید را هیتر هیلدنبراند نوشته است و حال و هوای علمی، تخیلی خاص و پررمز و رازی دارد.

داستان کتاب او در آینده‌ای نه چندان دور رخ می‌دهد و دنیایی را به نمایش می‌گذارد که جامعه انسانی به صورت کلون در آن حیات دارند. گروهی از نخبگان و برگزیدگان هدایت این دنیا را به عهده دارند. آنها برای ادامه حیات خود و حفظ موقعیت خاص اجتماعی خود از این کلون‌ها استفاده و بهره‌کشی می‌کنند.

این شرایط تا زمانی ادامه دارد که یک جوان بیست و چهار ساله حاضر به پیروی از دستورات گروه برگزیدگان نمی‌شود. او تصمیم به مقابله با این گروه می‌گیرد و به تخریب تمام آن چیزهایی می‌پردازد که این گروه به صورت مخفی و غیرقانونی ساخته است، اما گروه برگزیدگان هم ساکت نمی‌نشیند و دستور قتل این جوان معترض و شورشی را صادر می‌کند. به این ترتیب، خط اصلی داستان تقلید به مقابله این مرد جوان با دشمنان جامعه می‌پردازد.

جری بروکهایمر گفته است حداقل دو اپیزود مجموعه «تقلید» را کارگردانی خواهد کرد. دوست فیلمساز وی، مایکل بی هم برای کارگردانی دو قسمت آن انتخاب شده است. قرار است این سازنده فیلم‌های پرفروش «صخره» و «هواپیمای ویژه محکومان» اپیزود اول و دوم مجموعه را کارگردانی کند. اپیزود اول به صورت یک فیلم سینمایی تلویزیونی 70 دقیقه‌ای تولید خواهد شد. بروکهایمر برای نقش اصلی تقلید قصد دارد از یک بازیگر جوان و تازه‌وارد استفاده کند. او این بازیگر را از طریق یک آگهی بازیگری انتخاب خواهد کرد.

به گفته وی، حال و هوای داستان مجموعه به‌گونه‌ای است که شک و تردید زیادی نسبت به اهداف و عملکرد کاراکتر اصلی آن وجود دارد.

تماشاگران در طول داستان بارها با این پرسش مواجه می‌شوند که آیا این جوان در کارهایش صداقت دارد یا خیر. به این ترتیب، حسی که بیننده نسبت به او دارد با نوعی شک و تردید همراه است. این مساله ایجاب می‌کند که یک بازیگر تازه‌وارد (که برای بیننده آشنا نیست و نسبت به او هیچ پس‌زمینه‌ای ندارد) نقش را بازی کند تا آن حس خاص تماشاچی در رابطه با او تقویت شود و مجموعه به هدف اصلی خود برسد.

در عین حال قرار است چند بازیگر سرشناس هم در اپیزودهایی از مجموعه بازی کنند. اکنون، نام بازیگرانی مثل ویل اسمیت و نیکلاس کیج در این رابطه مطرح است. این بازیگران به عنوان بازیگر مهمان در قسمت‌هایی از مجموعه به یاری کاراکتر اصلی داستان می‌آیند.

کار نگارش فیلمنامه اقتباسی «تقلید» را تیم دونفره یان سوبل و مت مورگان انجام می‌دهند. آنها که قبل از این فیلمنامه چند کار موفق تلویزیونی نوشته‌اند، فیلمنامه «تقلید» را تا یک ماه دیگر تحویل تهیه‌کنندگان آن خواهند داد. شبکه ای‌بی‌سی هم در کار تولید مجموعه همکاری دارد و آن را برای اواخر بهار 2016 روی آنتن می‌فرستد. کلید فیلمبرداری این اکشن پررمز و راز علمی - تخیلی اوایل تابستان 2015 زده می‌شود.

استودیوی کمپانی برادران وارنر،‌ لوکیشن اصلی مجموعه است. بخشی از صحنه‌های آن هم در صحرای نوادا و شهر نیویورک فیلمبرداری خواهد شد. نشریه هالیوود ریپورتر خبر می‌دهد که جری بروکهایمر علاقه خاصی به این پروژه دارد و قصد دارد آن را به گونه‌ای تولید کند که به یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی سال 2016 تبدیل شود.

صحنه‌آرایی و جلوه‌های ویژه نقش مهمی در این پروژه گرانقیمت دارد. به گفته منابع نزدیک به این تهیه‌کننده، چند مسئول سرشناس جلوه‌های ویژه فیلم‌های سینمایی،‌ وظیفه کار روی سکانس‌های سرشار از جلوه‌های ویژه تقلید را به عهده خواهند گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها