انصارالله یمن درخواست رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر انتقال محل گفت‌وگوهای ملی از صنعا به ریاض را رد کرد. این گروه همچنین دعوت اتحادیه عرب از منصور هادی برای حضور در نشست این گروه را محکوم و آن را دخالت در امور داخلی این کشور توصیف کرد. اینها در حالی است که شورای امنیت به صورت غیرعلنی نشستی را درباره یمن برگزار کرده وهمچنان رئیس‌جمهور مستعفی یمن بر انتقال مذاکرات به خارج از کشور تاکید دارد.
کد خبر: ۷۷۶۹۵۷

به گزارش مهر و به نقل از الشرق‌الاوسط، هم‌اکنون برخی از مقامات عمان تلاش می‌کنند میزبانی این مذاکرات را در پایتخت این کشور عهده‌دار شوند. جمال بن عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل درامور یمن نیز گفته بود احتمالا مذاکرات یمن به خارج از این کشور و نه شهر ریاض منتقل می‌شود. به هر حال، عمان تنها کشور عربی حوزه خلیج‌فارس است که سفارتخانه خود را از صنعا به عدن، محل استقرار هادی منتقل نکرده است. در همین رابطه آمریکا نیز اعلام کرده قصد ندارد سفارتخانه‌اش را از صنعا به عدن منتقل کند.

طی روزهای گذشته و پس از فرار منصور هادی کشورهای عرب و برخی از کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند سفارتخانه‌های خود را از صنعا به عدن منتقل کنند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه یک نشست غیرعلنی را در باره آخرین تحولات یمن برگزار کردند. در این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، آخرین تحولات یمن با حضور جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن مورد بررسی قرار گرفت.

فرانسوا دلاتر، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و نماینده فرانسه در سازمان ملل گفت: اعضای شورای امنیت در این نشست به اظهارات جمال بن عمر از طریق ویدئو کنفرانس گوش داده و تاکید کردند که باید وحدت و تمامیت ارضی یمن حفظ شود. به گزارش الجزیره جمال بن عمر نیز در سخنان خود گفت از حوثی‌ها ناامید شده است.

به گفته وی، حوثی هاهنوز نیروهای خود را از پایتخت خارج نکرده و نهادهای دولتی را در اختیار خود دارند. رئیس دوره‌ای شورای امنیت پس از پایان نشست غیرعلنی این شورا که بیش از دو ساعت به طول انجامید، از تمامی طرف‌های منطقه‌ای خواست در امور یمن مداخله نکنند و به قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت پایبند باشند.

در یک خبر دیگر مربوط به یمن، روز گذشته گروه تروریستی القاعده مسئولیت کشته شدن 9 نفر از نیروهای جنبش انصارالله در حمله انتحاری روز سه‌شنبه به یکی از مواضع انصارالله در شهر البیضا را به‌عهده گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها