استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه شنبه‌شب در دیدار با ولید المعلم، وزیر خارجه این کشور درباره سازوکارهای توقف جنگ در شهر حلب و ارسال کمک برای اهالی این شهر واقع در شمال سوریه رایزنی کرد.
کد خبر: ۷۷۵۸۵۹

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، در این دیدار دو طرف در مورد پیگیری طرح توقف جنگ در حلب و اعزام هیاتی از دفتر فرستاده سازمان ملل در دمشق به حلب (هیات حقیقت‌یاب) برای اطلاع از وضع آن، توافق کردند. بنابراین گزارش، تروریست‌های موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه نیز اقدام به برگزاری نشستی در شهر کیلیس ترکیه با هدف مشخص کردن موضع خود در زمینه طرح دی میستورا کرده و کمیته‌ای متشکل از نمایندگان نیروهای مخالف برای پیگیری این طرح تعیین کردند.

در همین رابطه خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه تاکید کرد ائتلاف مخالفان خواهان توقف درگیری‌ها در تمام حلب و تعمیم آن به دیگر مناطق سوریه است. وی در حاشیه نشست با برخی از نمایندگان سیاسی و نظامی شهر حلب در ترکیه گفت که در دیدار اخیرش با استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه به دی‌میستورا اعلام کرده تعلیق درگیری‌ها باید علاوه بر حلب شامل مناطق دیگر سوریه از جمله غوطه دمشق نیز باشد. وی عنوان کرد: مرحله اول طرح دی‌میستورا فقط شامل مناطقی از شهر حلب از جمله منطقه «صلاح‌الدین» و بخشی از منطقه «سیف الدوله» و نه تمامی مناطق حلب می‌شود و به نظر می‌رسد که دی‌میستورا می‌خواهد اجرای طرح خود را از مناطقی که شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش آزاد و نیروهای نظامی سوریه است آغاز کند.

این بگومگوها در شرایطی است که روز گذشته نیروهای ارتش سوریه پیشروی تازه‌ای در مناطق جنوبی داشته و پس از درگیری شدید با تروریست‌ها از جمله جبهه النصره توانستند کنترل چند روستا واقع در مناطق میان ریف درعا، دمشق و قنیطره را به دست بگیرند. سوریه از مارس (اسفند) 2011 تاکنون با بحران ناشی از وجود تروریست‌های داخلی و خارجی در این کشور مواجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها