درام تلویزیونی ساخته اسکات، قرار است جنگ داخلی آمریکا را با نگاهی نو روایت کند

«جنگ درونی» ریدلی اسکات با تلویزیون

ریدلی اسکات فیلمساز و تهیه‌کننده قدیمی سینمای انگلستان، تاریخ کهن آمریکا و جنگ داخلی آن را در تلویزیون تعریف می‌کند. این مجموعه درام تلویزیونی با نام موقت «جنگ درونی» جلوی دوربین می‌رود و به احتمال زیاد، در زمان پخش این نام تغییر خواهد کرد. «جنگ درونی» توسط اسکات برای شبکه تلویزیونی پی‌ام‌اس ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۸۳۸۱
«جنگ درونی» ریدلی اسکات با تلویزیون

خط اصلی داستان مجموعه در دوران جنگ پر سر و صدای داخلی آمریکا در ایالت ویرجینیا اتفاقی می‌افتد و قرار است در مقایسه با کارهای هنری پیشین درباره این جنگ، حال و هوای متفاوتی داشته باشد. از قرار معلوم، اسکات قصد دارد با توجه به اتفاقات دو سه سال اخیر آمریکا، بخشی از قصه مجموعه را به وضع سیاهان آمریکا در دوران جنگ داخلی اختصاص دهد. با این حال، برخلاف اکثر فیلم‌ها و مجموعه‌های قبلی که چند کاراکتر مرد را در راس ماجراهای خود داشتند در «جنگ درونی» دو زن جوان شخصیت‌های محوری خواهند بود.

این دو کاراکتر پرستارهای جوانی هستند که داوطلبانه راهی جبهه‌های جنگ می‌شوند تا به زخمی‌ها و بیماران کمک کنند. هریک از این پرستارها، راهی یک بخش از جبهه‌ها می‌شوند. یکی به جبهه شمال و دیگری به جبهه جنوب می‌رود. در دل جنگ بین شمالی‌ها و جنوبی‌ها، سرنوشت این دو پرستار هم رقم می‌خورد.

سرنوشت این دو جوان به نوعی شبیه هم است. هر دوی آنها در بیمارستان‌های صحرایی مشغول کار می‌شوند که قبل از این هتل یا اقامتگاه عمومی بوده و حالا تبدیل به بیمارستان شده‌اند. آنها که دارای پس‌زمینه‌های متفاوت فرهنگی و اجتماعی هستند با حوادث و اتفاقات دراماتیکی روبه‌رو می‌شوند و واکنش‌های متفاوتی نسبت به آنها نشان می‌دهند. سازندگان مجموعه می‌گویند داستان‌ اپیزود‌های مختلف مجموعه را از ماجراهای واقعی وام می‌گیرند که در آن دوران رخ داده است. برای این منظور، اسکات و همکارانش تحقیقات مفصلی را درباره جنبه‌های مختلف جنگ داخلی آمریکا شروع کرده‌اند. دیوید زابل که تماشاگران تلویزیونی با نوشته‌های درام او در مجموعه پزشکی پربیننده «اتاق مراقبت‌های ویژه» با بازی جورج کلونی آشنا هستند، کار نگارش فیلمنامه «جنگ درونی» را انجام می‌دهد.

وی به تنهایی فیلمنامه اپیزود اول مجموعه را می‌نویسد، که به صورت یک فیلم سینمایی تلویزیونی ساخته می‌شود. فیلمنامه قسمت‌های بعدی را او با همکاری سه فیلمنامه‌نویس دیگر خواهد نوشت. آن طور که شنیده می‌شود، اسکات در زمینه نوشتن فیلمنامه مجموعه همکاری نخواهد داشت، اما صحبت آن است که وی کارگردانی اپیزود اول (و احتمالا دومین اپیزود) را به عهده بگیرد.

جنگ درونی مثل اکثر مجموعه‌های پرسروصدایی که توسط نام‌های آشنا و مطرح دنیای سینما تهیه و کارگردانی می‌شود، در شش اپیزود تولید خواهد شد و نه 13 قسمت. در عین حال، این درام جنگی فقط در یک فصل تولید می‌شود و دنباله‌ای نخواهد داشت. اسکات گفته وظیفه کارگردانی اپیزودهای مختلف را به دست دو یا سه فیلمساز مطرح خواهد سپرد. وی هم‌اکنون مشغول صحبت و مذاکره با چند فیلمساز سرشناس است و نام همکاران پروژه، فقط پس از قطعی شدن همکاری‌شان با آن، اعلام خواهد شد. در عین حال، انتخاب دو بازیگر اصلی زن مجموعه هم از اهمیت خاصی برخوردار است. در حالی که رسانه‌های گروهی از احتمال بازی دو چهره معروف سینما در این نقش‌ها صحبت می‌کنند، منابع نزدیک به اسکات می‌گویند وی قصد دارد از دو بازیگر ناشناخته و تازه‌وارد برای این نقش‌ها استفاده کند.

منتقدان تلویزیونی به این نکته مهم اشاره می‌کنند که در فیلم‌های سینمایی ریدلی اسکات، همیشه کاراکترهای مرد نقش مهم‌تری داشته و به شخصیت‌های زن معمولا کم‌توجهی شده است. به همین دلیل، این مساله که کدام بازیگران در نقش دو پرستار جوان جنگ درونی ظاهر می‌شوند، اهمیت خاصی پیدا کرده است.

صحرای مکزیک لوکیشن اصلی «جنگ درونی» است. کار فیلمبرداری مجموعه اواسط فصل تابستان پیش رو شروع می‌شود تا برای اوایل سال 2016 روی آنتن برود. هزینه‌های تولید این درام جنگی خانوادگی حدود 16 میلیون دلار برآورد شده است. منابع نزدیک به پروژه می‌گویند حتی در صورت حضور دو بازیگر مطرح زن در نقش‌های اصلی مجموعه، این رقم افزایش نخواهد یافت. بخش مهمی از هزینه‌های تولید صرف صحنه‌آرایی، طراحی لباس و دکورها خواهد شد.

اسکات با اشاره به این نکته که آدم‌ها در داستان مجموعه نقش خیلی مهمی ندارند و هدف او خلق یک فضای تاریخی درست است، می‌گوید: «فضای کلی داستان در ارتباط با یک واقعه تاریخی است که برای همه ما آشناست. شخصیت‌ها در دل این فضا قرار گرفته و گم می‌شوند.

با آن که دو پرستار جوان پیش‌برنده خط اصلی داستان هستند، ولی ما شاهد حضور تعداد زیادی شخصیت مختلف دیگر در کنار آنها خواهیم بود. داستان این شخصیت‌ها در طول شش اپیزود مجموعه تعریف می‌شود و از نگاه متفاوت آنها، جنگ داخلی مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. داستان مجموعه درباره این جنگ قضاوت کلی نخواهد کرد و بیانیه‌ای در این ارتباط صادر نخواهد شد. هدف اصلی مجموعه، همراه کردن تماشاگران تلویزیونی با بخش مهمی از تاریخ است که روایات متفاوتی از آن ارائه شده است.

تهیه‌کنندگان مجموعه می‌گویند زمان تولید یک کار تلویزیونی درباره جنگ داخلی فرا رسیده بود و جای خالی آن بین کارهای تلویزیونی احساس می‌شد. آنها به استقبال تماشاگران قاب کوچک از این درام تاریخی جنگی اطمینان دارند و می‌گویند تولید آن، بقیه هنرمندان تلویزیونی را مشتاق کار در این زمینه خواهد کرد و طی سال‌های آینده، تعداد بیشتری مجموعه با این مضمون تولید خواهد شد. تهیه‌کنندگان جنگ درونی همکاری ریدلی اسکات با آن را، دلیل بزرگ و مهمی برای توجه بیشتر رسانه‌های گروهی و منتقدان تلویزیونی به آن می‌دانند.

امپایرآنلاین/ مترجم:کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها