باغ سیب کرج در آستانه خشکسالی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج روند احیای باغ سیب این شهرستان را مطلوب ندانست و گفت: در صورت ادامه این روند، این باغ در آینده نزدیک خشک خواهد شد..
کد خبر: ۷۶۳۸۲۸
باغ سیب کرج در آستانه خشکسالی

عباس زارع در گفت‌وگو با فارس افزود: پس از اتفاقاتی که درباره باغ سیب کرج در ابتدای امسال پیش آمد و اعتراض‌هایی را ایجاد کرد، توافقاتی برای احیای این باغ که ارزش ملی دارد، انجام شد.

وی تصریح کرد: نهادی که هم‌اکنون این باغ را در اختیار دارد، متعهد شد برای احیای باغ سیب کرج اقدام کند که در این راستا سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج نیز به عنوان ناظر بر احیای باغ انتخاب و معرفی شد.

این مسئول با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از باغ سیب کرج گفت: بازرسی‌ها و پیگیری‌های متعددی در ماه‌های اخیر از سوی ماموران ما انجام شده است که باید گفت اتفاق جدید و تازه‌ای در باغ سیب کرج شاهد نیستیم.

زارع افزود: این امر نشان می‌دهد روند اصلاح و احیای باغ سیب کرج مطلوب نیست و اگر وضع به همین منوال ادامه یابد، در آینده این باغ که ارزش ملی دارد، خشک خواهد شد.

وی ادامه داد: برای حفظ و حراست از باغ سیب کرج و احیای این باغ به صورتی که نسل‌های آینده نیز از این مجموعه زیست محیطی ارزشمند استفاده کنند، باید عزم ملی داشت و با مدیریت جهادی امور را به جلو ببریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج بیان کرد: پیشنهادهایی نیز برای مشارکت در امر احیای باغ سیب مطرح شده، از جمله آن که بخشی از این باغ در اختیار شهرداری کرج قرار گرفته و وظیفه حفظ، نگهداری و احیای باغ سیب به این نهاد واگذار شود.

زارع گفت: این پیشنهاد هنوز عملیاتی نشده و همین امر در روند احیای باغ سیب موانعی ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: در سال‌های قبل از کرج به عنوان شش تنفسی پایتخت یاد می‌شد، اما با از بین رفتن بخش مهمی از باغ‌ها و فضاهای سبز، کرج دیگر باغ‌شهر نیست.

زارع تصریح کرد: اگر می‌خواهیم باغ‌ها و درخت‌های باقی مانده به سرنوشت فضاهای سبز تخریب شده، گرفتار نشوند، نباید غفلت کنیم و از تمام ابزارهای موجود برای احیای باغ‌ها به ویژه باغ سیب کرج استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها