‌رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران، فیلترسازان و فیلترفروشان تهران گفت: حدود60 درصد روغن‌های موجود در بازار تقلبی‌ است، به طوری که بیشتر روغن‌های خارجی در ایران و در کارگاه‌های غیرمجاز تولید می‌شود.
کد خبر: ۷۶۰۹۰۷

عباس سماواتی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: حتی گالن‌ها و لوگوی این روغن‌های خارجی نیز در ایران تولید می‌شود و مواد اصلی این روغن‌ها همان روغن‌سوخته‌هایی است که از اتومبیل گرفته شده و بعد از تصفیه مجدد روانه بازار با برند خارجی می‌شو‌د.

وی با اشاره به نحوه درست کردن این روغن‌ها اظهار کرد: بیشتر روغن‌ها با فیلتر و صافی تصفیه می‌شو‌د و بعد از آن با ماسه مخلوط شده و بعد با اسید فراوان تغییر رنگ داده می‌شود. بعد از آن برای میزان چسبندگی از مواد پلیمری استفاده می‌کنند که این مواد برای موتور اتومبیل بسیار مضر است. این مواد بیشتر برای کفی کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سماواتی تصریح کرد: این نوع تقلب در خصوص لاستیک‌ها نیز وجود دارد. برخی کشورها اجناس تولید قبل و تاریخ مصرف گذشته خود را با نوارپیچ جدید به کشورهای دیگر عرضه می‌کنند که این کار با سفارش تجار کشورها و از طریق مبادی غیر قانونی صورت می‌گیرد. این موضوع در خصوص برندهای معروف نیز صادق است که اجناسی که خریدار ندارند و تاریخ مفید استفاده آنها تمام شده با ظاهری جدید روانه بازارهای دیگر می‌شوند.

این مقام صنفی گفت: اگر لاستیک‌ها از طریق گمرک وارد کشور شود اصلا جای شک نبوده که اصل است به این دلیل که اجناس وارداتی بعد از ورود به آزمایشگاه سازمان ملی استاندارد منتقل می‌شوند.

وی افزود: اکنون حدود 20 درصد لاستیک‌های موجود در بازار تقلبی بوده که مربوط به خودروهای سنگین و سبک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها