400 نظامی آمریکایی مخالفان اسد را آموزش می دهند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در خبری اعلام کرده است که ارتش آمریکا قصد دارد 400 مربی نظامی را برای آموزش نیروهای معارض بشار اسد اعزام کند و مدعی شده است این نیروها قرار است مخالفان اسد را برای مبارزه با داعش آموزش دهند.
کد خبر: ۷۶۰۰۷۷
400 نظامی آمریکایی مخالفان اسد را آموزش می دهند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه در حالی این خبر را اعلام کرد که دولت آمریکا پیش از این بارها اعلام کرده است حتی با وجود اثبات واقعیت مبارزه ارتش سوریه با تروریست ها آمریکا حاضر نیست با بشار اسد کنار بیاید.

گفته می شود تغییراتی در سیاست آمریکایی پیرامون براندازی نظام سوریه رخ داده است اما تحرکات میدانی آمریکایی ها حاکی از تلاش برای تضعیف و براندازی اسد در سوریه است.

گزارش های متعدد رسانه های غربی نشان می دهد که جنگنده های آمریکایی بارها به نام مبارزه با داعش زیرساخت های سوریه از جمله پالایشگاه ها و تاسیسات نفتی را هدف قرار داده اند و حتی در مواردی بسته های کمک های تسلیحاتی آمریکا به دست تروریست های داعش رسیده است.

رویترز در گزارش خود به نقل از سرهنگ استیو وارن یکی از فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کرد که اکنون ارتش آمریکا قصد دارد با 400 مربی به آموزش نیروهای مخالف اسد برای مبارزه با داعش بپردازد.

این در حالی است که غربی ها بارها اعتراف کرده اند قادر به تفکیک نیروهای تکفیری از سایر تروریست های سکولار در میان مخالفان اسد نیستند و یکی از موانع اعطای کمک های بیشتر نظامی به مخالفان اسد از سوی غرب همین نگرانی از عدم تشخیص نیروهای مورد تایید غربی ها و افراد به اصطلاح معتدل در میان مخالفان نظام سوریه از سایر تروریست هاست.

ترجمه و تنظیم: جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها