دبیر کنگره ملی تروما به اشغال 23 درصد از تخت‌های بیمارستانی از سوی حادثه‌دیدگان تروما اشاره کرد و گفت: طبق آماری که در چهار سال گذشته ارائه شد هر 20 دقیقه یک ایرانی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده است.
کد خبر: ۷۵۶۵۰۰

به گزارش فارس، سیاوش صحت افزود: اگر امید به زندگی را 73 و 75 سال فرض کنیم هر سال بر اثر حوادث چهار میلیون سال از عمر ایرانیان را از دست می‌دهیم.

وی عنوان کرد: 58 درصد ضایعات مغزی به علت تصادفات رانندگی ایجاد می‌شود ضمن این‌که وقتی این ضربه شدید باشد 80 درصد مجروحان حین انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند. صحت با بیان این‌که معمولا یک ساعت و 20 دقیقه زمان نیز می‌برد تا مصدوم به بیمارستان منتقل شود، اظهار کرد: هزینه مرتبط به آسیب وسایل نقلیه در کشور بیش از 5 درصد تولید ناخالص کشور یعنی معادل دو میلیارد دلار را شامل می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره ملی تروما نیز از خسارت 12 هزار میلیارد تومانی تروما به کشور به صورت سالانه اشاره کرد و گفت: تروما در کنار سرطان دومین علت مرگ و میر ایرانیان به شمار می‌رود اما با سرمایه‌گذاری اندک و آموزش خیلی راحت می‌توانیم این آمار را کاهش دهیم.

به گزارش فارس، ابراهیم متولیان افزود: ایران در تروما رتبه اول خاورمیانه را دارد. باید به شیوع‌شناسی و نوع آسیب‌هایی که تروما ایجاد می‌کند نیز توجه شود. وی تاکید کرد: متاسفانه ما در کشور سیستم ثبت ترومای درست نداریم. به همین دلیل آمار جدید در این ارتباط نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها