اعتیاد 0.7 درصد جمعیت کشور به الکل

مدیرکل دفتر سلامت روانی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 0.7 درصد کشور وابستگی به الکل و 0.3 درصد نیز سوءمصرف دارند و نسبت مصرف الکل مرد به زن در کشور 9 به یک است.
کد خبر: ۷۵۴۳۵۷

به گزارش ایرنا، احمد حاجبی افزود: طبق بررسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مصرف الکل در کشور به 1.7 درصد رسیده است و این افراد حداقل یک بار در 12 ماه، مصرف الکل داشته‌اند. وی با بیان این‌که مصرف الکل در بحث جهانی به چند منطقه آمریکا، اقیانوسیه، آسیای شرقی و مدیترانه شرقی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: طبق این تقسیم‌بندی، ایران در منطقه مدیترانه شرقی قرار دارد و بر اساس آمارهای جهانی حدود 5.4 درصد مردم این منطقه می‌گویند که در 12 ماه گذشته حداقل یک بار مصرف الکل داشته‌اند. حاجبی ادامه داد: در حالی که در منطقه آمریکا و اروپا این عدد چند برابر است.

وی عنوان کرد: این وزارتخانه از سال 91 برنامه جامع پیشگیری و درمان سوءمصرف را طراحی کرده و در سال 92 این برنامه هم در شورای عالی سلامت و امنیت قضایی و هم در شورای اجتماعی کشور مصوب شد. حاجبی یادآور شد: از همان زمان، شروع به استقرار کردیم که البته استقرار زمان می‌برد.

به گفته این مقام مسئول، جاری کردن پیش‌نویس اولیه پروتکل درمان‌های زیان‌آور وابسته به الکل و پروتکل برنامه‌های آموزشی در سیستم و حساس‌سازی تمامی دستگاه‌ها، از دیگر اقدامات انجام شده وزارت بهداشت در رابطه با سوءمصرف الکل بود. حاجبی در مورد درمان مصرف‌کنندگان الکل در کشور تاکید کرد: درمان الکل در حال سطح‌بندی است، زیرا افرادی هستند که نیازی به بستری ندارند و از سوی دیگر افرادی نیز هستند که به بستری سنگین نیاز دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها