در دو تیراندازیِ مرگبار، نیروهای پلیس در شهر واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، در دو سانحه مجزا در دو نقطه این شهر که در شب قبل از کریسمس اتفاق افتاد، دو نفر را کشتند.
کد خبر: ۷۵۲۴۸۱
پلیس واشنگتن دو نفر را به ضرب گلوله کشت

به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، تیراندازی در مرکز خرید در ایالت جنوبی لوئیزیانای آمریکا یک کشته برجا گذاشت.

این تیراندازی در حالی انجام شد که نه تنها شهروندان آمریکایی در مجموع صاحب بیشترین تعداد سلاح های گرم در مقایسه با اکثر کشورهای جهان هستند و سلاح های گرم به راحتی در دسترس شهروندان عادی قرار دارد، بلکه به نظر می رسد که فرهنگ گسترده ترس، خشونت و اعتماد نداشتن در سراسر کشور وجود داشته باشد. بسیاری در این کشور تصور می کنند، خشونت و استفاده از سلاح های گرم، جواب اغلب مشکلات در آمریکا است. فیلم های خشن در رسانه های مختلف، به ویژه فیلم های تولید شده در هالیوود، به این فرهنگ خشونت و ترس از دیگر اعضای جامعه دامن می زند.

برخی می گویند، این مسئله در تاریخ آمریکا ریشه دارد که عده‌ای مهاجر از اروپا به اینجا آمدند و اسکان خود را در مناطق مختلف این کشور با کشتار سرخ پوستان بومی آمریکا آغاز کردند. سپس شمار بسیار زیادی از مردم آفریقا را به این کشور آوردند و آنان را به بردگی گرفتند. هنوز هم سیاهپوستان آمریکایی در قرن بیست و یکم در جامعه آمریکا احساس برابری و عدالت نمی کنند و همواره مورد تعرض نیروهای پلیس این کشور قرار می گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها