تظاهرات مردم نیویورک

پلیس های قاتل را زندانی کنید

شهر نیویورک آمریکا شب گذشته شاهد برگزاری تظاهرات هزاران نفر در مخالفت با خشونت های پلیس بود.
کد خبر: ۷۵۲۰۵۷
پلیس های قاتل را زندانی کنید

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ ائتلاف ملی فعالان آمریکایی با نادیده گرفتن درخواست ها برای متوقف کردن تظاهرات ضد پلیس، به خیابان های نیویورک بازگشتند و تظاهرات برگزار کردند.

این فعالان خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در شب سال نو میلادی هستند.

شهرهای مختلف آمریکا هفته ها شاهد تظاهرات در مخالفت با اقدام پلیس در کشتن افراد در شهرهای نیویورک و فرگوسن بود اما سه شنبه شب شمار زیادی از تظاهر کنندگان آمریکایی درخواست بیل دبلازیو شهردار نیویورک برای توقف تظاهرات را نادیده گرفتند و تظاهرات کردند.

این گروه از تظاهرکنندگان در خیابان پنجم نیویورک که یکی از پرتردد ترین مناطق خرید در این شهر است تظاهرات کردند، درحالیکه فقط دو روز به کریسمس باقی مانده است. تظاهر کنندگان کاغذ نوشته هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود:« پلیس های قاتل را زندانی کنید.»

تظاهرات‌های معترضان فرگوسن، با سرکوب گسترده نیروهای مسلح به تجهیزات نظامی مواجه شد و همین به گسترش اعتراضات به خشونت پلیس به دیگر شهرهای آمریکا منجر شد.

از آن زمان، چندین افسر پلیس که سیاه‌پوستان غیرمسلح را به قتل رسانده بودند، از سوی هیئت منصفه‌ها و دادگاه‌های مختلف، بی‌گناه اعلام شده‌اند. زنجیره این رخدادها، تظاهرات‌های متوالی طی ماه‌های اخیر را منجر شده است.

«اریک گارنر»، «تمیر رایس»، «دونتره همیلتون» از جمله سیاه‌پوستانی بودند که قاتلان آن‌ها که همگی افسران سفیدپوست بوده‌اند، در این مدت بی‌گناه اعلام شده‌اند.

روز سه‌شنبه هم هیئت منصفه منطقه «هریس کانتی» اعلام کرد «یوونتینو کاسترو» افسر سفیدپوست اداره پلیس «هیوستون» با کشتن «جردن بیکر» جوان 26 ساله سیاه‌پوست، جرمی مرتکب نشده است .

بر اساس آمارهای منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی، از سال 2000 تاکنون، بیش از 3100 نفر در جریان رویارویی با پلیس و نیروهای انتظامی آمریکا، جان خود را از دست داده‌اند. همچنین آمارهای رسمی اف‌بی‌آی نشان می‌دهد احتمال کشته شدن نوجوانان سیاه‌پوست به دست افسران پلیس، 21 برابر بیش از احتمال کشته شدن یک نوجوان سفیدپوست توسط پلیس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها