جنگ تلویزیونی «کاغذ رنگی» درباره کتاب و کتابخوانی در شبکه چهار تولید و دی‌ماه از این شبکه نمایش داده می‌شود.
کد خبر: ۷۵۱۹۳۴

به گزارش جام‌جم، شبکه چهار که برنامه کارنامه و کتابنامه را با دو رویکرد متفاوت درباره کتاب به مخاطبان خود ارائه می‌کند، برنامه کاغذ رنگی را با بخش‌های متنوع به منظور ترویج کتابخوانی برای عموم مخاطبان تدارک دیده است.

کاغذ رنگی به تهیه‌کنندگی محمود فاتحی و سردبیری احسان رضایی مراحل تولید را پشت‌سر می‌گذارد. رضایی درباره این برنامه گفت: کاغذ رنگی با هدف گسترش کتاب و کتابخوانی تولید شده و برخلاف دیگر برنامه‌های شبکه چهار مخاطبش فقط فرهیختگان و افراد دانشگاهی نیستند.

رضایی، اثرگذاری بیشتر و دعوت جمع بیشتری از مخاطبان به کتاب و کتابخوانی را مهم‌ترین دلیل تولید این برنامه دانست.

وی درباره بخش‌های مختلف این برنامه گفت: کاغذرنگی در 45 دقیقه تولید می‌شود و بخش‌های متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به «مهمون داریم» و «چراغ مطالعه» اشاره کرد که اولی به مصاحبه با یک نویسنده و مترجم اختصاص دارد و دومی پیشنهادهایی برای ایجاد یک سیر مطالعاتی ارائه می‌کند.

چطور بنویسیم، گزارش‌هایی از کتابخانه‌ها و مدارس و معرفی کتاب نیز از دیگر بخش‌های این جنگ تلویزیونی است که به گفته رضایی، در قالبی متنوع و با سرفصل‌های متعدد ساخته می‌شود. این کارگردان تاکید می‌کند: تلاش کرده‌ایم با تنوع قالب‌ها، نوع ادبیات، تصاویر گرافیکی، ریتم تند و مواردی از این قبیل نظر مخاطبان گسترده‌تری را به برنامه کاغذ رنگی جلب و محتوایی فاخر را در یک قالب سرگرم‌‌کننده ارائه کنیم.

براساس توضیحات رضایی، کاغذ رنگی مرحله تولید را پشت‌سر می‌گذارد و یک برنامه گفت‌وگومحور نیست و از چند بخش متفاوت در کنار هم تشکیل شده است.

رضایی، تاثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان را یکی از مهم‌ترین اهداف این برنامه دانست و تاکید کرد: گزارش‌هایی از مدارس خواهیم داشت و گپ و گفتی با بچه‌ها درباره آخرین یا بهترین کتاب‌هایی که خوانده‌اند. برای ما این بخش از مخاطبان اهمیت ویژه‌ای دارند زیرا فرهنگ‌سازی از آنها شروع می‌شود.

وی درباره کارکرد این برنامه در کنار برنامه‌هایی مانندکارنامه و کتابنامه گفت: کاغذ رنگی یک برنامه ترویجی است. کارنامه به مباحث جدی درباره کتاب می‌پردازد و کتابنامه معرفی تازه‌های کتاب را به عهده دارد، اما کاغذ‌رنگی مخاطبان وسیع‌تری را شامل می‌شود و فقط معرفی کتاب نیست، بلکه فرصتی است برای گپ‌ زدن درباره کتاب. وی در مورد تعداد قسمت‌های این برنامه گفت: کاغذ رنگی در مرحله اول در 26 قسمت تولید می‌شود و در صورت جلب نظر مخاطبان و استقبال آنها، مرحله‌های بعدی برنامه نیز تولید خواهد شد. به گفته رضایی، برنامه کاغذ رنگی به‌صورت یک جنگ شبانه از شبکه چهار پخش خواهد شد و اجرای آن را مارال دوستی به عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها