نبض سیاست

تشییع پیکر ۵۹ شهید

دیروز همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مناطق مختلف کشور به عطر شهدا معطر شد.
کد خبر: ۷۵۱۵۴۴
تشییع پیکر ۵۹ شهید

به گزارش واحد مرکزی خبر، پیکرهای پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس صبح دیروز پس از تشییع، در بوستان پروین اعتصامی محله خلیج فارس منطقه 18 تهران به خاک سپرده شدند.این دو شهید بیست‌ودو و بیست‌وهفت ساله در عملیات خیبر و عملیات کربلای 2 به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

همچنین دیروز بسیاری از شهرهای کشور همچون اصفهان، کرج، زابل، بابل، سنندج، مهران، بروجرد، تاکستان، اردبیل، جیرفت و شهرستان هامون میزبان پیکر مطهر شهدا بود.

بر اساس اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، تشییع و خاکسپاری پیکرهای 59 شهیدی که بتازگی وارد میهن اسلامی شده‌اند، از دیروز آغاز شده و تا فردا مصادف با شهادت امام رضا (ع) در 27 نقطه از 15 استان کشور ادامه خواهد داشت.

واکنش ایران به تحول در روابط کوبا و آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص تحول اخیر در روابط کوبا و آمریکا، گفت: مقاومت و ایستادگی ملت و دولتمردان کوبا بر سر اصول و آرمان‌های انقلاب خود در 50 سال گذشته نشان داد که تحمیل سیاست‌های انزوا و تحریم از سوی قدرت‌های سلطه‌جو در برابر اراده و پایداری ملت‌ها و دولت‌های مستقل بی‌نتیجه و ناکارآمد است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم با اشاره به اذعان دولت آمریکا به ناکارآمدی سیاست‌های چند دهه گذشته آن کشور در قبال دولت انقلابی و مستقل کوبا، افزود: تحول اخیر در روابط دو کشور گامی روبه جلو در جهت کاهش تنش در آن منطقه قلمداد می‌شود. تداوم واقع‌بینانه و تکمیل این رویکرد می‌تواند آثار و نتایج مفیدی در مجموعه مناسبات کشورهای آمریکای لاتین و روند تحولات بین‌المللی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در حالی روزهای گذشته از تعلیق تحریم‌های این کشور علیه کوبا خبر داد که هاوانا شدیدترین تحریم‌ها را بیش از 54 سال تحمل کرده و صدها میلیارد دلار خسارت اقتصادی را متقبل شده است.

رئیسی: ایران با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن‌بستی ندارد

دادستان کل کشور گفت: فقه برای تمامی پرسش‌های به وجود آمده برای انسان پاسخ دارد و غنی است و ما با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن‌بستی نداریم.

به گزارش فارس، سیدابراهیم رئیسی در هشتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی افزود: ولایت فقیه یعنی ولایت دین‌شناسی که جامعه را به سمت باورهای الهی سوق داده و اخلاق کریمه ایجاد کرده و احکام فقهی و باید و نبایدهای آن را اجرا کند.

دادستان کل کشور بیان کرد: همه فقها مورد احترام هستند و رهبر معظم انقلاب به عنوان فقیه جامع‌الشرایط، نسبت به مسائل پیش آمده و روز دنیا بر اساس اجتهاد مبتنی بر اصول، پاسخ شرعی را ارائه می‌فرمایند.

کوثری: افزایش بودجه دفاعی ۹۴ در حد پرداخت حقوق کارکنان است

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش بودجه دفاعی کشور در بودجه سال ۹۴ در حد پرداخت حقوق کارکنان بوده و ما امروز پایین‌ترین بودجه در بخش دفاعی را میان کشورهای منطقه داریم.

اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران و رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بودجه دفاعی کشور در لایحه بودجه سال 94 افزود:‌ بودجه دفاعی کشور در این لایحه همچون دیگر وزارتخانه‌ها رشد چند درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در بودجه دفاعی سال آینده همان 14 یا 15 درصد افزایشی که برای پرداخت حقوق کارکنان دیگر وزارتخانه‌ها در نظر گرفته شده، برای بخش دفاعی کشور نیز اختصاص داده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: با توجه به نیازهای نیروهای مسلح جلسات با مقامات این نیروها اعم از نیروی انتظامی، ارتش، سپاه برگزار شده و مشکلات این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و تلاش می‌شود در بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس تا حد امکان این مشکلات مرتفع شود.

به‌کارگیری تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات بدون مجوز، ممنوع می‌شود

رئیس‌جمهور لایحه الحاق فصل سی‌ویکم به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بر اساس این لایحه، هر شخص حقیقی یا حقوقی که بدون اخذ مجوز از وزارت اطلاعات، عالماو عامدا نسبت به تولید، توزیع و تبلیغ هرگونه کالا و تجهیزاتی که کاربرد غالب آن، جمع‌آوری و انتقال پنهان اطلاعات از قبیل صوت یا تصویر است، اقدام کند، به مجازات‌های مقرر در این قانون محکوم می‌شود.

در صورت تصویب این لایحه در مجلس، عنوان فصل سی و یکم از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، «به‌کارگیری تجهیزات فنی با کاربرد غالب جمع‌آوری و انتقال پنهان اطلاعات» خواهد شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: با توجه به ورود گسترده کالاها، ابزار و تجهیزات فنی با کاربرد جمع‌آوری پنهان صوت و تصویر و نبود نظارت و کنترل لازم و کافی در مورد تولید، توزیع، عرضه، معاملات، واردات، صادرات، حمل، نگهداری و تبلیغ این‌گونه ابزارها و با لحاظ عواقب سوء و منفی استفاده از ابزارهای مذکور توسط اشخاص فاقد صلاحیت لازم بویژه اختلال در امنیت روانی و اخلاقی مردم و ضرورت ساماندهی وضعیت حاکم بر این‌گونه ابزار و تجهیزات و مقابله با گسترش آنها بویژه با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر سیاستگذاری در این حوزه و پیگیری‌های شورای عالی امنیت ملی و به منظور فراهم کردن بستر قانونی برای برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از این‌گونه ابزارها و تجهیزات، این لایحه برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها